Page 23 of 31 [ 481 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 31  Next

CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

17 Dec 2015, 4:03 pm

Welkom, Erwin. Het kan hier best gezellig zijn. :P Het Nederlandse topic loopt alleen niet zo heel hard, maar goed, genoeg activiteit op de rest van het forum.XD


_________________
clarity of thought before rashness of action


ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

18 Dec 2015, 9:21 am

Dank je, ik heb al heel wat interessante discussies gezien dus ik ga mij hier prima vermaken :wink:

Helaas heb ik nu niet heel erg veel tijd maar verwacht dat dit over enkele maanden zal veranderen en dan zal ik meer aanwezig zijn. Tot die tijd probeer ik elke week een paar keer langs te komen.


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


Luthien Merilin
Butterfly
Butterfly

User avatar

Joined: 10 Jul 2015
Age: 49
Gender: Female
Posts: 15
Location: Unquendor

22 Dec 2015, 2:12 pm

Ik kom ook uit Nederland, en heb een paar weken geleden bevestigd gekregen dat ik ergens op het autismespectrum zit.

Overigens wist ik al langer dat ik (niet-hyperactieve) adhd heb. Er zit kennelijk ook wat overlap tussen die twee.

Ik heb alleen nog geen flauw idee wat ik met die wetenschap aanmoet. Bij adhd ligt het wat duidelijker, lijkt het wel. Ik laat het voorlopig maar even bezinken :|


_________________
... then softly she began to sing / a theme of sleep and slumbering wandering, woven with deeper spell / than songs wherewith in ancient dell Melian did once the twilight fill / profound, and fathomless, and still.
-- the Lay of Leithian, J.R.R. Tolkien


ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

23 Dec 2015, 5:04 am

Ik neem aan dat je om een bepaalde reden bent getest dus misschien kun je nu met de diagnose iets gerichter zoeken naar verklaringen en misschien wel oplossingen voor je problemen.

Zelf heb ik problemen om te "stoppen" met taken (werk, spelletje, verzamelen, etc), ik kan echt obsessief bezig zijn met iets en de rest om mij heen vergeten. Hier ga ik binnenkort hulp / training in krijgen zodat mijn leven wat "normaler" word en ik niet in de problemen kom.

[edit] Zag dat ik al een soort gelijke reactie had gegeven in je "Greetingz" topic.


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


Suumsuique
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 24 Feb 2016
Age: 40
Gender: Male
Posts: 41
Location: netherlands

05 Mar 2016, 5:44 pm

Hallo, ik ben ook nederlands. :) Friesland, niet geboren overigens (amsterdam geboren)



Suumsuique
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 24 Feb 2016
Age: 40
Gender: Male
Posts: 41
Location: netherlands

05 Mar 2016, 5:47 pm

Luthien Merilin wrote:
Ik kom ook uit Nederland, en heb een paar weken geleden bevestigd gekregen dat ik ergens op het autismespectrum zit.

Overigens wist ik al langer dat ik (niet-hyperactieve) adhd heb. Er zit kennelijk ook wat overlap tussen die twee.

Ik heb alleen nog geen flauw idee wat ik met die wetenschap aanmoet. Bij adhd ligt het wat duidelijker, lijkt het wel. Ik laat het voorlopig maar even bezinken :|

add? attention deficit disorder? Zeg maar dat je door alles direct bent afgeleid en van het een op het ander overspringt met je attentie? Dat heb ik onder andere (ook pddnos en zogenaamd hoogfunctionerend autisme) ook namelijk. Ik kan geen gesprek voeren als er een vogeltje langsvliegt bijv. Of werken wanneer iemand tegen me praat, dan sluit ik me 100% af voor iets, multitasking is onmogelijk tenzij het iets is dat zichzelf al combineert.
Mischien dat je dat herkent.



ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

22 Mar 2016, 4:00 am

Op de Volkskrant website staat een artikel geschreven door iemand met Asperger.

http://www.volkskrant.nl/magazine/-wij- ... ~a4263487/

Quote:
'Wij aspergers kunnen ons tot op zekere hoogte goed aanpassen met schijngedrag'

Vriendschappen, liefdes - voor Anthonie (70) zijn ze allemaal volstrekt inwisselbaar.

19 maart 2016, 02:00
Als het nieuwe ervanaf is, verdwijnt mijn belangstelling

Mijn leven lang al word ik snel verliefd, maar kort daarna dooft het gevoel. Het is alsof ik geen band met anderen heb. Alsof de lijm op het plakband waarmee een verhouding bijeen wordt gehouden, bij mij sneller opdroogt en verbrokkelt waardoor het loslaat. Als het nieuwe ervanaf is, verdwijnt mijn belangstelling. En als onthechting een verworvenheid is waar anderen jarenlang voor moeten mediteren, dan heb ik dat zomaar bij mijn geboorte cadeau gekregen. Toch ben ik 38 jaar getrouwd geweest. Toen ik mijn vrouw in 1972 leerde kennen had ik veel losse vriendinnen.

... ingekort ...


Past heel goed bij mijn eigen belevingswereld.


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

22 Mar 2016, 1:44 pm

Best wel raar idee. Vriendschappen kunnen bij mij wel lang duren, maar als het over is, mis ik het na een tijdje ook niet meer. Liefde is wat lastiger, dat voel ik behoorlijk en heb ik ook last van, maar als ik tot de conclusie kom dat het voorbij is, is het gevoel ook zomaar weg. Sneller weg dan bij vriendschap. Wat dat betreft hecht ik misschien meer aan vriendschap dan aan liefde.



ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

23 Mar 2016, 3:29 am

Ik word vaak verlieft op vrouwen die dezelfde interesses hebben maar heb verder vaak totaal geen klik met ze. En als een vriendin de relatie zou afbreken dan heb ik niet zoiets als liefdes verdriet, het is een soort regel die ze opleggen die voor mij duidelijk is "het is uit / wil geen contact meer" en dat is voor mij dan ook het einde van die relatie.

Verder kan ik mij ook goed vinden in het rationele en niet kunnen voelen van emoties zoals die bij begrafenissen of andere trieste gebeurtenissen.

Als iemand de volledige tekst wil hebben dan PM me maar even.


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


JackyJM
Emu Egg
Emu Egg

Joined: 8 May 2016
Age: 43
Gender: Female
Posts: 2
Location: Castricum, Netherlands

08 May 2016, 7:40 pm

Hoi ik ben Sjak en ik ben nieuw hier. Heb net een beetje door de nederlandse topics heen gelezen en vond dat ik me ook maar even moest voorstellen, hoe ongemakkelijk ook. Blijkbaar kan dat hier gewoon :)
Ik ben 35 jaar en net een paar weken geleden (eindelijk) gediagnosticeerd met ASS. Ik had zelf al jaren het vermoeden, dus ik ben blij dat er nu (hopelijk) beter op mijn problemen wordt gereageerd en ik eindelijk hulp kan krijgen om ermee te leren leven.
Ik vind het altijd fijn om informatie binnen te krijgen maar heb soms last met de output. Ik hoop dat ik op fora zoals deze kan oefenen, en dat er hier mensen zijn die me wel meteen begrijpen. Vaak moet ik in gesprekken drie of meer keer toelichting geven op wat ik zeg omdat ik blijkbaar onvolledige informatie verschaf terwijl ik toch echt het idee heb precies te zeggen wat ik bedoel.... vermoeiend...
Ik ben vrijgezel en woon alleen met mijn kat. We hebben het heel gezellig samen. Ik heb niet veel vrienden en omdat ze allemaal erg ver weg wonen zie ik ze niet zo vaak. Ik hou van bordspellen en goede een-op-een-gesprekken, maar zit voornamelijk thuis alleen voor de tv. Lekker rustig en kijken naar de wereld. Ik hou van actualiteitenprogramma's en documentaires maar het meest van series als Doctor Who en Game of Thrones. En aangezien er van die laatste over 20 minuten weer een nieuwe aflevering gaat beginnen houd ik er voor nu mee op.


_________________
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes - DW


Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

09 May 2016, 6:11 am

Hoi Sjak. Welkom hier.
Ja, je mag je gewoon voorstellen hier :-)

Hopelijk doe je hier op het forum wat goede informatie op om voor jezelf e.e.a. gemakkelijker te maken.

En dat van die gesprekken herken ik best wel. Soms is mijn denkproces al iets verder dan van anderen en ik moet mezelf echt aanleren om te checken of iemand die gedachte ook al heeft gehad (en anders gewoon vertellen).



ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

09 May 2016, 6:42 am

Welkom JackyJM!

Als ik vragen mag; hoe ben je tot je diagnose gekomen? Heb je dit proces zelf in gang gezet (bv. huisarts) en hoelang duurde het allemaal?


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


Butterfly88
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 22 Jul 2015
Gender: Female
Posts: 19,999
Location: United States

09 May 2016, 7:17 am

Dag Allemaal,
Mijn grootouders zijn geboren in Nederland en ik wil graag Nederlands leren . Dus zou ik om te chatten met jullie met de hulp van Google Translate willen . Hoe gaat het met jullie allemaal?



JackyJM
Emu Egg
Emu Egg

Joined: 8 May 2016
Age: 43
Gender: Female
Posts: 2
Location: Castricum, Netherlands

09 May 2016, 3:59 pm

ErwinNL wrote:
Als ik vragen mag; hoe ben je tot je diagnose gekomen? Heb je dit proces zelf in gang gezet (bv. huisarts) en hoelang duurde het allemaal?


Ik ben een jaar geleden in mei ingestort met een heftige burn-out en heb toen eindelijk echt hulp gezocht bij PsyQ, een GGZ-instelling. Hoewel ik al meteen op een autismeonderzoek heb aangedrongen dachten zij na algemeen onderzoek eerder aan ADHD, toen ik die diagnose eenmaal had was het ondertussen september. Ik herkende me niet in de andere mensen met ADHD in groepstherapie en bleef dus aandringen op onderzoek. Uiteindelijk ben ik afgelopen januari en februari bij PsyQ in Amsterdam onderzocht en heb eind april mijn diagnose gekregen. Echt nog maar een paar weken geleden dus. En nu sta ik op de zoveelste wachtlijst: die voor het autismecentrum, waarschijnlijk kan ik daar over een maand of twee terecht. Maar goed, ik ben blij dat ik nu eindelijk de diagnose heb want nu kan ik zelf ook al beter aan de slag en mijn leven inrichten om de problemen heen (in plaats van maar mijn best te doen om door alle muren heen te breken)


_________________
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes - DW


ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

11 May 2016, 4:21 am

Butterfly88 wrote:
Dag Allemaal,
Mijn grootouders zijn geboren in Nederland en ik wil graag Nederlands leren . Dus zou ik om te chatten met jullie met de hulp van Google Translate willen . Hoe gaat het met jullie allemaal?

Leuk Butterfly88, Nederlands is volgens mij best een moeilijke taal voor buitenlanders en zelfs voor mensen die hier geboren zijn (lol, ik bedoel mijzelf).

@JackyJM: duurde best lang zeg, Het autismecentrum gaat je helpen met begeleiding? (Ik ben zelf ook nieuw met dit alles).


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


Butterfly88
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 22 Jul 2015
Gender: Female
Posts: 19,999
Location: United States

18 May 2016, 7:56 am

Oh, ik wist niet dat het moeilijk was. Ik denk dat ik zal proberen om het toch te leren.