Voor de talen van het Nederlands, Vlamingen en Afrikaans

Page 6 of 10 [ 157 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

23 Nov 2013, 10:50 am

WEEKEND!! ! Ik ben het eens met pokerface. Laten we dit balletje aan het rollen krijgen!

Wat doen Nederlandse en Belgische autisten eigenlijk in het weekend? Is er iemand anders die net als ik helemaal in z'n eentje zich aan het opvreten is (terwijl mijn nicht en tante God-weet-waar op bezoek zijn)? Gelukkig heb ik het internet!


_________________
clarity of thought before rashness of action


Fawlty
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

User avatar

Joined: 16 Dec 2012
Age: 58
Gender: Male
Posts: 59

23 Nov 2013, 3:24 pm

Waarom zou je je opvreten? Met Pink Floyd en een fles wijn kom ik deze avond wel door.



CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

24 Nov 2013, 3:18 am

Weetikveel. Zit gewoon een beetje in een super-cynische periode. Misschien dat ik daarom de laatste tijd ook weer wat meer rondhang op Wrongplanet, ook om een beetje topics te lezen en zo wat advies in te winnen. Maar volgende week wordt wel interessant, met het Documentairefestival in Amsterdam.


_________________
clarity of thought before rashness of action


pokerface
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Apr 2011
Age: 57
Gender: Female
Posts: 921
Location: The Netherlands

25 Nov 2013, 3:00 pm

CyclopsSummers wrote:
Weetikveel. Zit gewoon een beetje in een super-cynische periode. Misschien dat ik daarom de laatste tijd ook weer wat meer rondhang op Wrongplanet, ook om een beetje topics te lezen en zo wat advies in te winnen. Maar volgende week wordt wel interessant, met het Documentairefestival in Amsterdam.



Ik maak dus precies hetzelfde mee. Ik ben altijd enigszins cynisch omdat dit kennelijk stevig in mijn persoonlijkheid verankerd is maar het is op dit moment wel heel erg. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk wel van cynisme houd. Het is me niet duidelijk waarom cynisme tegenwoordig vooral als negatief wordt gezien. Dat is geheel en al onterecht lijkt mij, maar goed.



CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

26 Nov 2013, 6:56 am

pokerface wrote:
Ik maak dus precies hetzelfde mee. Ik ben altijd enigszins cynisch omdat dit kennelijk stevig in mijn persoonlijkheid verankerd is maar het is op dit moment wel heel erg. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk wel van cynisme houd. Het is me niet duidelijk waarom cynisme tegenwoordig vooral als negatief wordt gezien. Dat is geheel en al onterecht lijkt mij, maar goed.


Ik ben een cynicus tegen wil en dank, tot in mijn tienerjaren was ik een onverbeterlijke positivo en optimist. :P

Maar goed, wat is het verhaal achter pokerface? Ik geloof dat ik je nog het meest 'ken' van dat 'mixed race' topic van een paar maanden terug. Ben je al lang gediagnosticeerd? Hoe heb je Wrongplanet gevonden? Enz., enz....

Ik denk ook dat sommige Nederlandse WP'ers niet weten dat er een Nederlandstalig topic is hierzo. Het heeft ook een tijdje geduurd voordat ik hem gevonden had.


_________________
clarity of thought before rashness of action


pokerface
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Apr 2011
Age: 57
Gender: Female
Posts: 921
Location: The Netherlands

26 Nov 2013, 12:21 pm

O jee! Dat onderwerp is kennelijk ergens in je geheugen blijven hangen. Ik geef er zelf de voorkeur aan om alles wat ik op dit forum heb geplaatst zo snel mogelijk te vergeten. Ik neem mezelf bij voorkeur niet al te serieus wat overigens volledig terecht is.

Ik ben een aantal jaren geleden officieel gediagnosticeerd om je vraag te beantwoorden. Ik was aanvankelijk niet erg blij met de diagnose maar heb die inmiddels geaccepteerd. Uiteindelijk heeft die diagnose me meer goed gedaan dan kwaad omdat er veel dingen op zijn plaats zijn gevallen.

Nu jij.
Wanneer heb jij de diagnose gekregen?



CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

26 Nov 2013, 1:05 pm

Al rond mijn zevende werd de diagnose gesteld in de richting van 'autistiforme stoornis', maar ik weet niet meer welke therapeut/expert daarbij betrokken was. Dus ik was me al van jongs af aan bewust van mijn autisme, en ben er zodoende mee opgegroeid. Ik denk dat e.e.a. dan wel wat makkelijker is. Niettemin was het toch een proces van vallen en opstaan.

Ik ben voor een soort her-diagnose naar het Leo Kannerhuis/GGZ gegaan, en daar kwam de diagnose 'autistische stoornis' uit. Ik zat toen ik begin 20 was een beetje met mezelf in de knoop, en heb toen rond de tijd van mijn diagnose op eigen initiatief een aantal kanalen benaderd om er iets aan te doen, en ik heb de meeste hulp gekregen op het gebied van werk zoeken (wat in mijn optiek belangrijk was, omdat ik daarmee wat zelfstandigheid kon bereiken). En nu probeer ik het zonder 'zijwieltjes'. Ik heb de afgelopen 2 jaar jobcoaching gehad, en de toegevoegde waarde daarvan wisselt heel sterk per individuele jobcoach.

Grappig dat je oude topics en berichten zo snel laat vallen. Ik probeer het allemaal ook niet zo serieus op te vatten, maar heel veel berichten sla ik op in mijn hoofd.

Bevalt het wel een beetje op Wrong Planet tot nu toe?


_________________
clarity of thought before rashness of action


pokerface
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Apr 2011
Age: 57
Gender: Female
Posts: 921
Location: The Netherlands

06 Jan 2014, 12:40 pm

Ach, het bevalt me hier redelijk. Een voorwaarde hiervoor is dat ik niet al te vaak op dit forum moet verschijnen omdat het anders een ietwat deprimerende bezigheid wordt.

Zijn er hier overigens nog Nederlanders aanwezig op dit moment?
Het engelse wil vandaag niet lukken. Ik heb het vandaag niet voor elkaar gekregen om ook maar één goed lopende engelse zin in te typen. Gelukkig kun je hier naderhand nog het een en ander corrigeren al moet je daar ook weer niet te lang mee wachten.



CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

07 Jan 2014, 7:58 am

Ik heb hier de laatste tijd ten minste 2 Nederlanders gezien die hier semi-regelmatig berichten plaatsen. Alleen hun namen ontschieten me nu, sorry. Er is ook een Belgisch lid die wat vaker post, en van wie ik vrijwel zeker weet dat hij of zij Nederlands spreekt.

In iedere gegeven periode zijn er zo ongeveer 3 tot 5 Nederlandse leden die hier vaak te vinden zijn, maar meestal gaan ze na een tijdje ook weer weg. 6 jaar lang blijven posten is eerder uitzondering dan regel.

En soms word ik zelf ook wat down van het lezen van de topics, maar dan omzeil ik het door de wat luchtiger discussies te lezen- of juist even kijken of ik in de Haven of in Social Skills iemand kan helpen die met een probleem zit.


_________________
clarity of thought before rashness of action


pokerface
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Apr 2011
Age: 57
Gender: Female
Posts: 921
Location: The Netherlands

07 Jan 2014, 12:53 pm

CyclopsSummers wrote:
Ik heb hier de laatste tijd ten minste 2 Nederlanders gezien die hier semi-regelmatig berichten plaatsen. Alleen hun namen ontschieten me nu, sorry. Er is ook een Belgisch lid die wat vaker post, en van wie ik vrijwel zeker weet dat hij of zij Nederlands spreekt.

In iedere gegeven periode zijn er zo ongeveer 3 tot 5 Nederlandse leden die hier vaak te vinden zijn, maar meestal gaan ze na een tijdje ook weer weg. 6 jaar lang blijven posten is eerder uitzondering dan regel.

En soms word ik zelf ook wat down van het lezen van de topics, maar dan omzeil ik het door de wat luchtiger discussies te lezen- of juist even kijken of ik in de Haven of in Social Skills iemand kan helpen die met een probleem zit.


Ik zou hier zo nu en dan ook wel wat mensen willen helpen die zo gedeprimeerd lijken te zijn dat het echt verontrustend is. Ik heb er alleen de vaardigheden niet voor. Ik zou absoluut niet weten wat ik zou moeten zeggen (of in dit geval typen) om het leed wat te verzachten. Het enige wat me te binnen schiet zijn zo nu en dan wat clichés waar niemand wat aan heeft. Daarom laat ik dat soort posts meestal voor wat ze zijn. Ik kan niet zo goed met dat soort dingen omgaan.



YourMajesty
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 1 Apr 2012
Age: 32
Gender: Female
Posts: 807
Location: The forest

11 Jan 2014, 1:36 pm

pokerface wrote:
Ach, het bevalt me hier redelijk. Een voorwaarde hiervoor is dat ik niet al te vaak op dit forum moet verschijnen omdat het anders een ietwat deprimerende bezigheid wordt.

Zijn er hier overigens nog Nederlanders aanwezig op dit moment?
Het engelse wil vandaag niet lukken. Ik heb het vandaag niet voor elkaar gekregen om ook maar één goed lopende engelse zin in te typen. Gelukkig kun je hier naderhand nog het een en ander corrigeren al moet je daar ook weer niet te lang mee wachten.

Inderdaad soms nogal negatief hier! Ik ben momenteel af en toe aanwezig, er zijn ook veel topics waar ik niet echt veel mee kan.

Ik kan zelf ook geen adviezen bedenken waar wie dan ook op zit te wachten. Maar weinig helpt tegen het heersende defaitisme van sommige leden. Wellicht begrijpelijk maar er is ook niet veel op te zeggen. Zodra iemand een bepaalde 'negatieve' of gesloten houding aanneemt is er eigenlijk niet meer mee te praten.



Herpaderp
Butterfly
Butterfly

User avatar

Joined: 29 Jan 2014
Age: 31
Gender: Male
Posts: 14
Location: Dutchyland :D

08 Feb 2014, 8:56 am

Hoi allemaal, nieuwe Nederlander hier :)

Pff t is wel enorm druk op dit forum, meer dan 80.000 mafkezen ;P

Krijgt er hier iemand (ambulante) begeleiding? Ik zit bij Stumass.



Atom1966
Toucan
Toucan

User avatar

Joined: 19 Feb 2014
Age: 57
Gender: Female
Posts: 272
Location: Sombrero Galaxy

20 Feb 2014, 9:29 pm

Herpaderp wrote:
Hoi allemaal, nieuwe Nederlander hier :)

Pff t is wel enorm druk op dit forum, meer dan 80.000 mafkezen ;P

Krijgt er hier iemand (ambulante) begeleiding? Ik zit bij Stumass.


Hallo Herpaderp.
Welkom in het rijk der mafkezen.
We doen hier overigens niet aan ambulante begeleiding Dat leidt over het algemeen alleen maar tot vervelende diagnoses. Uit puur zelfbehoud is dit forum dan ook strikt verboden voor therapeuten en aanverwante artikelen.



Wishbone
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 1 Mar 2014
Age: 62
Gender: Male
Posts: 25
Location: Townsville

04 Mar 2014, 5:56 am

Ik ben in Australia geboren, maar ik heb Nederlandse ouders and opgegroeid in Dordrecht, NL.

Nu woon ik in Australia al weer 32 jaren :)

Hallo allemaal


_________________
I like to have a numberplate with ASP-135.
Only Aspies will get this.


Jmaster
Hummingbird
Hummingbird

User avatar

Joined: 25 Mar 2014
Gender: Male
Posts: 23

26 Mar 2014, 1:21 pm

Eerste post! Spannend!

Ik ben Jelle, 13 en ik woon in Capelle aan den IJssel (nabij R'dam).
Op mijn vierde werd duidelijk dat er 'iets' met mij was, en twee jaar later werd bij mij het syndroom van Asperger en hoogbegaafdheid (IQ van 143, maar een laag EQ) gediagnosticeerd (<--hoop dat je dat zo schrijft!)
Veel leden van mijn families van moeder's kant hebben ook een vorm van Autisme, en daar zitten veel ergere gevallen dan mij bij. ik ben er dan ook dankbaar voor dat ik gewoon naar een normale school kan en niet, zoals mijn neefje, m'n hele leven speciale zorg nodig zal hebben.

Nou dat was het. Ik hoop dat het hier leuk wordt!



Wishbone
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 1 Mar 2014
Age: 62
Gender: Male
Posts: 25
Location: Townsville

26 Mar 2014, 4:19 pm

HI Jelle, :)

Welkom!

jij kunt over mij lezen boven jouw post.

Kun je Engels schrijven/verstaan? Er is erg veel informatie, maar het is allemaal in Engels :)


_________________
I like to have a numberplate with ASP-135.
Only Aspies will get this.