Voor de talen van het Nederlands, Vlamingen en Afrikaans

Page 7 of 10 [ 157 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Wishbone
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 1 Mar 2014
Age: 62
Gender: Male
Posts: 25
Location: Townsville

26 Mar 2014, 4:19 pm

HI Jelle, :)

Welkom!

jij kunt over mij lezen boven jouw post.

Kun je Engels schrijven/verstaan? Er is erg veel informatie, maar het is allemaal in Engels :)


_________________
I like to have a numberplate with ASP-135.
Only Aspies will get this.


guzzle
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 25 Sep 2013
Age: 59
Gender: Female
Posts: 1,298
Location: Close To The Border

06 Apr 2014, 8:26 am

CyclopsSummers wrote:
Er is ook een Belgisch lid die wat vaker post, en van wie ik vrijwel zeker weet dat hij of zij Nederlands spreekt.

Hehe, voel me aangesproken..

Ik heb een taal 'ding' en ik praat sowieso Engels thuis. Ben nu 6 jaar terug na 23 jaar in UK. Zelden ga ik op Nederlandstalige websites.
Heb ook in Amsterdam, Hengelo and Zevenbergen gewoond in m'n tijd en praat Hollands als ik in Nederland ben. En dan kan je ook nie horen dat ik Belg ben (maar je zou kunnen denken dat ik Engelstalig ben). Heb soms probemen met syntax omdat ik grotendeels in het Engels denk.
Westvlaams is mijn moedertaal zeg ik altijd. Heb ik de eerste 7 jaar van mijn leven gesproken zonder gezeur. Maar ja, is niet een geschreven taal en toen moest ik Algemeen Beschaafd Nederlands leren op school en toen ging het echt fout want ik interpreteerde het dat m'n Westvlaams niet beschaafd was en als je niet beschaafd spreekt dan ben je ook niet beschaafd 8O. Dikke nekken noemden ze het in dialect. Tja...

Nu erger ik me rot aan tussentaal, je zou kunnen zeggen dat ik er een psychologische allergy voor ontwikkeld heb ever since de dag dat ik ABN moest leren.
Kijk nooit naar Belgisch Nederlands gesproken op televisie. Dat nasale geeft me de kriebels.
En ik woon lekker dicht genoeg bij de grens om te luistern naar radio 2 in de auto en m'n keuken :D



Wishbone
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 1 Mar 2014
Age: 62
Gender: Male
Posts: 25
Location: Townsville

06 Apr 2014, 8:00 pm

Ik heb een taal 'ding' en ik praat sowieso Engels thuis. Ben nu 6 jaar terug na 23 jaar in UK. Zelden ga ik op Nederlandstalige websites.
Heb soms probemen met syntax omdat ik grotendeels in het Engels denk.

Nu erger ik me rot aan tussentaal, je zou kunnen zeggen dat ik er een psychologische allergy voor ontwikkeld heb ever since de dag dat ik ABN moest leren.

OK, Ik ben opgegroeid in Nederland, maar woon nu al over 30 jaren in Australie. Dus denk ik ook in Engels :)

Vraagje: wat is 'tussentaal' ?


_________________
I like to have a numberplate with ASP-135.
Only Aspies will get this.


guzzle
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 25 Sep 2013
Age: 59
Gender: Female
Posts: 1,298
Location: Close To The Border

07 Apr 2014, 3:19 am

Wishbone wrote:
Vraagje: wat is 'tussentaal' ?


Belgische dialect woorden die 'vernederlandst' zijn.

Bij ons wordt er niet gekuist maar gepoetst. Een kleed ligt op the vloer en een tas is om boodschappen in te doen. Botten geef je aan de hond en alsjeblief zeg nooit tegen een Nederlandse kleuter dat ie op z'n poep moet gaan zitten. Poep is ontlasting en komt uit je kont.

Meer op wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Tussentaal



Atom1966
Toucan
Toucan

User avatar

Joined: 19 Feb 2014
Age: 57
Gender: Female
Posts: 272
Location: Sombrero Galaxy

09 Jun 2014, 8:57 pm

Is iemand van jullie ooit een keer naar Pinkpop geweest of heb je het de afgelopen dagen op tv gezien?

Ik ben niet bepaald nationalistisch aangelegd maar als ik Pinkpop zie ben ik altijd een beetje trots op Nederland.
Ik vind het geweldig dat alles er zo relaxed aan toe lijkt te gaan en het feit dat alle leeftijden daar door elkaar lopen vind ik fantastisch. Oud en jong is er vertegenwoordigd. Precies zoals het hoort!



CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

19 Jun 2014, 11:21 pm

Atom1966 wrote:
Is iemand van jullie ooit een keer naar Pinkpop geweest of heb je het de afgelopen dagen op tv gezien?

Ik ben niet bepaald nationalistisch aangelegd maar als ik Pinkpop zie ben ik altijd een beetje trots op Nederland.
Ik vind het geweldig dat alles er zo relaxed aan toe lijkt te gaan en het feit dat alle leeftijden daar door elkaar lopen vind ik fantastisch. Oud en jong is er vertegenwoordigd. Precies zoals het hoort!


Ik ben nooit geweest, maar vang er elk jaar wel een beetje van op via 3FM. Heb dit jaar echter niet zo goed gelet op de verschillende artiesten/optredens. Hoorde nog dat Metallica was uitgesteld vanwege de storm. En dan de Arctic Monkeys... super album uitgebracht vorig jaar, maar ik vond ze stiekem leuker toen ze nog een postpunk-bandje waren rond 2005/2006. Kon die Alex Turner tenminste nog een beetje lachen.


_________________
clarity of thought before rashness of action


guzzle
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 25 Sep 2013
Age: 59
Gender: Female
Posts: 1,298
Location: Close To The Border

09 Jul 2014, 8:00 pm

Nooit naar Pinkpop geweest, ooit wel naar Torhout in de tijd dat Rock Werchter nog Torhout Werchter heette.

Gaat er iemand naar Blauwe Zondag op 20 juli in Tilburg volgende week? http://blauwezondagtilburg.nl/



CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

10 Jul 2014, 1:14 pm

guzzle wrote:
Nooit naar Pinkpop geweest, ooit wel naar Torhout in de tijd dat Rock Werchter nog Torhout Werchter heette.

Gaat er iemand naar Blauwe Zondag op 20 juli in Tilburg volgende week? http://blauwezondagtilburg.nl/


Geen idee dat dit bestond! Misschien ga ik wel.


_________________
clarity of thought before rashness of action


guzzle
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 25 Sep 2013
Age: 59
Gender: Female
Posts: 1,298
Location: Close To The Border

11 Jul 2014, 4:22 am

CyclopsSummers wrote:
guzzle wrote:
Nooit naar Pinkpop geweest, ooit wel naar Torhout in de tijd dat Rock Werchter nog Torhout Werchter heette.

Gaat er iemand naar Blauwe Zondag op 20 juli in Tilburg volgende week? http://blauwezondagtilburg.nl/


Geen idee dat dit bestond! Misschien ga ik wel.

Had ook geen idee maar ben er achtergekomen toen ik op zoek was naar een vakantieafsluitertje.

DD's paardekamp laatste dag is vrijdag met een show om 15.30 en ik wou de vakantie afsluiten met iets dat niks te maken had met paarden dus we gaan naar de kermis want die opent op de vrijdag.

Is eigenlijk wel jammer want we zijn er niet meer op zondag, zijn we alweer terug in Belgenland.

Misschien volgend jaar voor ons 8)



Protector88
Sea Gull
Sea Gull

Joined: 23 Jul 2014
Gender: Male
Posts: 232
Location: Wales

25 Jul 2014, 2:36 pm

Grappig om hier Nederlanders te zien. Kan ook moeilijk een Nederlands forum vinden voor autisten moet ik eerlijk zeggen. Iemand die een goede plek weet buiten hier?



CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

27 Jul 2014, 2:54 pm

Protector88 wrote:
Grappig om hier Nederlanders te zien. Kan ook moeilijk een Nederlands forum vinden voor autisten moet ik eerlijk zeggen. Iemand die een goede plek weet buiten hier?

Ik weet alleen van autsider.net. Weet niet of er ook andere zijn. Een aantal jaar geleden werd Autsider vrij goed bezocht. Een aantal mensen die lid waren van de maandelijkse autistenbijeenkomst waar ik altijd heen ging, zat ook op dat forum. Ik heb zelf nooit een profiel aangemaakt.


_________________
clarity of thought before rashness of action


Cafeaulait
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jul 2012
Age: 31
Gender: Female
Posts: 2,537
Location: Europe

09 Aug 2014, 1:27 pm

Even een kickjeeee



Protector88
Sea Gull
Sea Gull

Joined: 23 Jul 2014
Gender: Male
Posts: 232
Location: Wales

09 Aug 2014, 2:32 pm

Kijk je wel uit waar je die kick geeft.... :wink:



guzzle
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 25 Sep 2013
Age: 59
Gender: Female
Posts: 1,298
Location: Close To The Border

09 Aug 2014, 4:58 pm

8O WAKKER WORDEN !

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0a2-oklur7g[/youtube]

:D



King_oni
Sea Gull
Sea Gull

User avatar

Joined: 14 Nov 2014
Age: 41
Gender: Male
Posts: 229
Location: The Netherlands

26 Nov 2014, 9:59 pm

guzzle wrote:
8O WAKKER WORDEN !



:D




Denk dat deze de boodschap ook wel overbrengt :D



guzzle
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 25 Sep 2013
Age: 59
Gender: Female
Posts: 1,298
Location: Close To The Border

06 Dec 2014, 8:30 am

Lol, die laatste zin heb ik zeker 10 keren naar moeten luisteren voor ik hem begreep
Ben zo bij een vergeten favoriet terechtgekomen