Page 24 of 31 [ 481 posts ]  Go to page Previous  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 31  Next

McCat
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

User avatar

Joined: 8 Mar 2012
Age: 43
Gender: Female
Posts: 68
Location: Netherlands

07 Jul 2016, 2:49 pm

Hoi Sjak,

Wat verwacht je nog van het autismecentrum? Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Ik ben ook 35 en kreeg mijn Asperger diagnose een paar jaar geleden. Ik kon me toen aanmelden voor een psycho-educatie groep, maar daar moest ik 10 weken op wachten. In die 10 weken had ik al meerdere boeken over Asperger gelezen en heel internet afgestruind ;) Heb die groep maar afgezegd. Ben sowieso niet gek op groepen.. brr..

Ik kijk ook graag naar Doctor Who en Game of Thrones (onder andere). Jammer dat GoT net is afgelopen. En zit al máánden te wachten op de nieuwe DW. Ben benieuwd naar de nieuwe companion, Bill. Wat vind jij van haar?

Als je wilt mag je me wel PM-en! :D



GreenAsparagus
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

User avatar

Joined: 2 Feb 2016
Age: 39
Gender: Male
Posts: 68

13 Jul 2016, 12:26 pm

Hallo allemaal! Ik kom hier al een tijdje maar ik weet niet of ik mezelf al had voorgesteld in het Nederlands. Hier is mijn introductietopic in het Engels: viewtopic.php?f=11&t=305816

Ik ben Green Asparagus, de naam is een flauw grapje naar het feit dat ik mijn diagnose nog maar kort heb. Begin dit jaar werd bij mij de diagnose Asperger's vastgesteld, nadat het mij niet lukte om na een burnout weer aan het werk te gaan.

Ik heb inmiddels mijn psychoeducatie afgerond, ik vond het niet super leerzaam omdat ik mij zelf al flink in autisme heb lopen verdiepen, maar het was wel heel leuk om in contact te komen met andere autisten. We hebben nog steeds contact met elkaar, we praten dan over autisme maar ook over van alles en nog wat, zoals kamerplanten en lekker koken.

Sigbold wrote:
Ik vraag me eigenlijk af of Nederlands daadwerkelijk zo moeilijk is als wordt beweerd. Had een paar weken terug een spelling cursus gevolgd en deed het beter dan ik dacht. Behalve bij de werkwoorden, waarbij ik wel dacht wel goed zat. Of te wel ik maak meer dt-foutjes dan ik meende.


Het moeilijkste is volgens mij het feit dat Nederlanders direct overgaan op het Engels wanneer ze door hebben dat je dat spreekt. Ik heb veel buitenlandse collega's gehad die na jaren nog steeds geen woord Nederlands spraken, simpelweg omdat het in het Engels prima lukt.


_________________
From the Netherlands, diagnosed about a year ago.


TrevAnon
Emu Egg
Emu Egg

Joined: 31 Jul 2016
Gender: Male
Posts: 2
Location: Netherlands

31 Jul 2016, 1:50 pm

Ik heb zojuist een account gemaakt, dus redelijk nieuw hier. :)

Ik kom uit Nederland en ben 48. Twee jaar geleden vertelde een klinisch psycholoog me dat hij een "milde stoornis in het autistisch spectrum" bij me zag. Dat was geen officiële diagnose, ik denk eerlijk gezegd ook dat ik die niet nodig heb.

Ik woon in Gelderland en werk op een school (geef geen les).

Ik hoop dat ik het hier naar mijn zin zal hebben. :)



Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

18 Sep 2016, 7:05 am

Welkom hier...

Is een formele diagnose nodig? Misschien als je voorzieningen wilt hebben o.i.d. is het handig. Maar de laatste jaren heb ik het papiertje met de diagnose niet nodig gehad. Zolang je het redt zonder....

Hopelijk doe je hier op forum wat nuttige tips of kennis op of kun je gewoon je hart eens luchten ...



ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

25 Sep 2016, 2:19 am

Ik leef nog, lees nog mee maar heb op het moment niet veel tijd om te reageren, helaas. Wel probeer ik in mijn vrije tijd wat boeken te lezen, op het moment ligt "John Donvan & Caren Zucker - 'Autisme: de vele gezichten van een stoornis'" op mijn nachtkastje welke gaat over de geschiedenis van Autisme.

Tot later :)


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


t0r3c
Butterfly
Butterfly

Joined: 29 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 10
Location: Antwerp (Belgium)

30 Oct 2016, 12:40 am

Halfbloed: Noor/Nederlander

Geboren: Schiedam NL, Getogen en nog steeds woonachtig Antwerpen België :D



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

30 Oct 2016, 2:48 pm

Kiekeboe.
Ik woon op het stukje aarde wat toevallig Nederland word genoemd. Maar om dan te zeggen dat ik "Nederlander" ben gaat me te ver. De Nederlandse taal beheers ik enigszins. Mijn engels is abominabel slecht. Dus wat ik op deze overwegend engelstalige site zoek weet ik zelf ook niet. Derhalve zou dit berichtje best wel eens mijn eerste en tevens mijn laatste kunnen zijn.



Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

12 Nov 2016, 5:49 am

Op één topic je compleet uitleven? Dat geeft je wel focus.



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

20 Nov 2016, 8:01 am

Idd Asterisp. hoe minder wegen c.q. zijpaden dat ik bewandel hoe duidelijker de weg is.
Ik vind het ook wel prettig als ik Chinees, Japans of Arabisch hoor. Daar versta ik niets van, derhalve is het voor mij geen taal maar muziek/geluid. Ik zou eigenlijk mijn eigen taal moeten gaan maken, en dan ook alleen maar die taal spreken. Het zou focus bevorderend werken. Nadeel is wel dat ik dan op deze engelstalige website helemaal niets te zoeken heb.



Grischa
Velociraptor
Velociraptor

Joined: 22 Apr 2016
Age: 47
Gender: Male
Posts: 401

30 Nov 2016, 2:38 pm

geen nederlander? alleen een nederlander schrijft nowhere omgekeerd als erewhon

PS je blog is wel grappig zeg, succes om kerst door te komen



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

05 Dec 2016, 3:45 am

Bedankt voor je opbeurende woorden Grischa, wat betreft het doorkomen van de kerst. De mentale, geestelijke en organisatorische voorbereidingen zijn in volle gang.
Er is echter 1 grote máár.
Als praktiserend Darwinist vier ik mijn kerst op 12 februari, en niet zoals de grote meute dat doet. Ik laat ze gewoon hun gang gaan, "leven en laten leven" vind ik een mooi motto. Ik hanteer ook de Darwin-jaartelling.
Image



Grischa
Velociraptor
Velociraptor

Joined: 22 Apr 2016
Age: 47
Gender: Male
Posts: 401

07 Dec 2016, 2:24 pm

ik moet mezelf corrigeren, sorry
zei iets over erewhon qua spelling, zie nu echter dat het iets bekends is en er zelfs een erewhon wiki site is; weet echter niet wat ervan te denken, in een artikel op
http://nphf.nl/footage/fm/File/Column%20van%20Xandra%20Schutte%20op%20NPHF%20Lezing.pdf
noemen ze het leven in Erewhon een "grijs soort geluk"



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

18 Dec 2016, 7:05 am

In het Erewhon van Samuel Butler is alles een beetje de omgekeerde wereld, het geeft wel een bijzondere kijk door het eens van een andere kant te bekijken.
Mijn Erewhon bezie ik niet echt als een omgekeerde wereld, maar als "mijn eigen wereld"

Tja "grijs geluk".
Ik denk dat er niets maar dan ook helemaal niets grijs is. Alles heeft een + en een - nodig om überhaupt te bestaan.
Grijs geluk zou ik als het middelpunt van een polarisatie mechanisme kunnen beschouwen. Het middelpunt is dan op het eerste gezicht misschien wel grijs, maar het is wel door wit en zwart tot stand gekomen. En dan is het weer aan andere om zich te conformeren is niet te conformeren.

Via mijn aanbidding voor Charles Darwin heb ik vorig jaar rond deze tijd een verbastering op een december-carol gemaakt.
Image
Bij de naam Grischa kwam ik ook bij een boek terecht, en een hotelketen.



Grischa
Velociraptor
Velociraptor

Joined: 22 Apr 2016
Age: 47
Gender: Male
Posts: 401

12 Jan 2017, 2:38 pm

Ja, groeten uit Davos.
En alvast een happy christmas op 12 februari. Ik heb het al gehad en daarna volgde een blue Monday of er komt er nog eentje
https://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Monday_(dag)



traven
Veteran
Veteran

Joined: 30 Sep 2013
Gender: Female
Posts: 12,964

19 Jan 2017, 3:46 am

8)



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

25 Jan 2017, 3:22 pm

Drs. P vind ik ook wel iets hebben Traven. Zijn teksten komen bij mij erg beeldend over, net als de Kronkels van Simon Carmiggelt.