Page 23 of 31 [ 481 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 31  Next

ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

23 Mar 2016, 3:29 am

Ik word vaak verlieft op vrouwen die dezelfde interesses hebben maar heb verder vaak totaal geen klik met ze. En als een vriendin de relatie zou afbreken dan heb ik niet zoiets als liefdes verdriet, het is een soort regel die ze opleggen die voor mij duidelijk is "het is uit / wil geen contact meer" en dat is voor mij dan ook het einde van die relatie.

Verder kan ik mij ook goed vinden in het rationele en niet kunnen voelen van emoties zoals die bij begrafenissen of andere trieste gebeurtenissen.

Als iemand de volledige tekst wil hebben dan PM me maar even.


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


JackyJM
Emu Egg
Emu Egg

Joined: 8 May 2016
Age: 43
Gender: Female
Posts: 2
Location: Castricum, Netherlands

08 May 2016, 7:40 pm

Hoi ik ben Sjak en ik ben nieuw hier. Heb net een beetje door de nederlandse topics heen gelezen en vond dat ik me ook maar even moest voorstellen, hoe ongemakkelijk ook. Blijkbaar kan dat hier gewoon :)
Ik ben 35 jaar en net een paar weken geleden (eindelijk) gediagnosticeerd met ASS. Ik had zelf al jaren het vermoeden, dus ik ben blij dat er nu (hopelijk) beter op mijn problemen wordt gereageerd en ik eindelijk hulp kan krijgen om ermee te leren leven.
Ik vind het altijd fijn om informatie binnen te krijgen maar heb soms last met de output. Ik hoop dat ik op fora zoals deze kan oefenen, en dat er hier mensen zijn die me wel meteen begrijpen. Vaak moet ik in gesprekken drie of meer keer toelichting geven op wat ik zeg omdat ik blijkbaar onvolledige informatie verschaf terwijl ik toch echt het idee heb precies te zeggen wat ik bedoel.... vermoeiend...
Ik ben vrijgezel en woon alleen met mijn kat. We hebben het heel gezellig samen. Ik heb niet veel vrienden en omdat ze allemaal erg ver weg wonen zie ik ze niet zo vaak. Ik hou van bordspellen en goede een-op-een-gesprekken, maar zit voornamelijk thuis alleen voor de tv. Lekker rustig en kijken naar de wereld. Ik hou van actualiteitenprogramma's en documentaires maar het meest van series als Doctor Who en Game of Thrones. En aangezien er van die laatste over 20 minuten weer een nieuwe aflevering gaat beginnen houd ik er voor nu mee op.


_________________
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes - DW


Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

09 May 2016, 6:11 am

Hoi Sjak. Welkom hier.
Ja, je mag je gewoon voorstellen hier :-)

Hopelijk doe je hier op het forum wat goede informatie op om voor jezelf e.e.a. gemakkelijker te maken.

En dat van die gesprekken herken ik best wel. Soms is mijn denkproces al iets verder dan van anderen en ik moet mezelf echt aanleren om te checken of iemand die gedachte ook al heeft gehad (en anders gewoon vertellen).



ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

09 May 2016, 6:42 am

Welkom JackyJM!

Als ik vragen mag; hoe ben je tot je diagnose gekomen? Heb je dit proces zelf in gang gezet (bv. huisarts) en hoelang duurde het allemaal?


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


Butterfly88
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 22 Jul 2015
Gender: Female
Posts: 19,835
Location: United States

09 May 2016, 7:17 am

Dag Allemaal,
Mijn grootouders zijn geboren in Nederland en ik wil graag Nederlands leren . Dus zou ik om te chatten met jullie met de hulp van Google Translate willen . Hoe gaat het met jullie allemaal?



JackyJM
Emu Egg
Emu Egg

Joined: 8 May 2016
Age: 43
Gender: Female
Posts: 2
Location: Castricum, Netherlands

09 May 2016, 3:59 pm

ErwinNL wrote:
Als ik vragen mag; hoe ben je tot je diagnose gekomen? Heb je dit proces zelf in gang gezet (bv. huisarts) en hoelang duurde het allemaal?


Ik ben een jaar geleden in mei ingestort met een heftige burn-out en heb toen eindelijk echt hulp gezocht bij PsyQ, een GGZ-instelling. Hoewel ik al meteen op een autismeonderzoek heb aangedrongen dachten zij na algemeen onderzoek eerder aan ADHD, toen ik die diagnose eenmaal had was het ondertussen september. Ik herkende me niet in de andere mensen met ADHD in groepstherapie en bleef dus aandringen op onderzoek. Uiteindelijk ben ik afgelopen januari en februari bij PsyQ in Amsterdam onderzocht en heb eind april mijn diagnose gekregen. Echt nog maar een paar weken geleden dus. En nu sta ik op de zoveelste wachtlijst: die voor het autismecentrum, waarschijnlijk kan ik daar over een maand of twee terecht. Maar goed, ik ben blij dat ik nu eindelijk de diagnose heb want nu kan ik zelf ook al beter aan de slag en mijn leven inrichten om de problemen heen (in plaats van maar mijn best te doen om door alle muren heen te breken)


_________________
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes - DW


ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

11 May 2016, 4:21 am

Butterfly88 wrote:
Dag Allemaal,
Mijn grootouders zijn geboren in Nederland en ik wil graag Nederlands leren . Dus zou ik om te chatten met jullie met de hulp van Google Translate willen . Hoe gaat het met jullie allemaal?

Leuk Butterfly88, Nederlands is volgens mij best een moeilijke taal voor buitenlanders en zelfs voor mensen die hier geboren zijn (lol, ik bedoel mijzelf).

@JackyJM: duurde best lang zeg, Het autismecentrum gaat je helpen met begeleiding? (Ik ben zelf ook nieuw met dit alles).


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


Butterfly88
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 22 Jul 2015
Gender: Female
Posts: 19,835
Location: United States

18 May 2016, 7:56 am

Oh, ik wist niet dat het moeilijk was. Ik denk dat ik zal proberen om het toch te leren.



Sigbold
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 2 Jan 2012
Gender: Male
Posts: 1,930
Location: Netherlands

18 May 2016, 8:36 am

Ik vraag me eigenlijk af of Nederlands daadwerkelijk zo moeilijk is als wordt beweerd. Had een paar weken terug een spelling cursus gevolgd en deed het beter dan ik dacht. Behalve bij de werkwoorden, waarbij ik wel dacht wel goed zat. Of te wel ik maak meer dt-foutjes dan ik meende.



ErwinNL
Snowy Owl
Snowy Owl

User avatar

Joined: 25 Nov 2015
Age: 44
Gender: Male
Posts: 151

24 May 2016, 4:44 am

@Butterfly88: Gewoon proberen hoor, dat ik geen woord/zin goed kan schrijven zegt alleen iets over mij en niet over de Nederlandse taal :p


_________________
Glass is half full kinda guy, learn from things that go wrong in your life and ask for help when needed!
AQ = 43/50, EQ = 10/80, SQ = 42/80, FQ = 32/135, Eyes Test = 24/36, AspieQuiz = 101/200 - 81/200


Butterfly88
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 22 Jul 2015
Gender: Female
Posts: 19,835
Location: United States

16 Jun 2016, 7:57 pm

Ik zal het proberen.



traven
Veteran
Veteran

Joined: 30 Sep 2013
Gender: Female
Posts: 12,964

17 Jun 2016, 12:49 am

Waar een wil is, is een weg. :D



Butterfly88
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 22 Jul 2015
Gender: Female
Posts: 19,835
Location: United States

22 Jun 2016, 6:14 am

traven wrote:
Waar een wil is, is een weg. :D

Helemaal waar.



Sigbold
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 2 Jan 2012
Gender: Male
Posts: 1,930
Location: Netherlands

22 Jun 2016, 6:28 am

Misschien dat je ook wat hebt aan Onze Taal.



Sigbold
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 2 Jan 2012
Gender: Male
Posts: 1,930
Location: Netherlands

02 Jul 2016, 10:08 am

Een vriend van mij plaatste dit op Facebook. Misschien dat sommige van jullie dit ook wel interessant zullen vinden :

canvas

Quote:
Het verdwenen land van Moresnet
200 jaar geleden op 26 juni 1816 ontstond een ministaatje, waarvan de meesten nog nooit gehoord hebben. Het heeft net iets meer dan een eeuw bestaan. En wat meer is, nu ligt het nu in België.

Ontdek de vreemde geschiedenis van Neutraal Moresnet en bekijk de aflevering van Publiek Geheim: De grenspalen van Neutraal Moresnet

(...)



McCat
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

User avatar

Joined: 8 Mar 2012
Age: 43
Gender: Female
Posts: 68
Location: Netherlands

07 Jul 2016, 2:49 pm

Hoi Sjak,

Wat verwacht je nog van het autismecentrum? Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Ik ben ook 35 en kreeg mijn Asperger diagnose een paar jaar geleden. Ik kon me toen aanmelden voor een psycho-educatie groep, maar daar moest ik 10 weken op wachten. In die 10 weken had ik al meerdere boeken over Asperger gelezen en heel internet afgestruind ;) Heb die groep maar afgezegd. Ben sowieso niet gek op groepen.. brr..

Ik kijk ook graag naar Doctor Who en Game of Thrones (onder andere). Jammer dat GoT net is afgelopen. En zit al máánden te wachten op de nieuwe DW. Ben benieuwd naar de nieuwe companion, Bill. Wat vind jij van haar?

Als je wilt mag je me wel PM-en! :D