Page 2 of 2 [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

20 Nov 2022, 6:07 am

Er valt me iets op in onderstaand plaatje, namelijk dat 'waarheid' vrouwelijk is, en dat 'leugen' mannelijk is :wink:
Zou dit toeval zijn ? :?
Los hiervan denk ik dat het waarheid is dat waarheid waarheid blijft ook als niemand haar gelooft.

Image



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

22 Nov 2022, 2:50 am

Tja, hier is hier, daar is daar, daar is niet hier, en hier is niet daar.
Alhoewel, ik heb ooit gelezen dat volgens sommige geleerde in de fysica dat een 'deeltje' op 2 plaatsen tegelijk kan zijn, daar & hier. Volgens dat deeltje wat mogelijk op 2 plaatsen tegelijk kan zijn is er volgens mij geen daar, alleen maar hier, althans voor dat 'deeltje'

Image



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

03 Dec 2022, 1:24 am

Wijsheden die niet leuk zijn kunnen nog wel waar zijn. Onderstaande van Nietzsche is er een voorbeeld van.
Kijkende naar het plaatje borrelde bij mij "Autisme & Democratie" naar boven.
De meerderheid (groups, parties, nations and epochs) mag de grote lijnen bepalen in een democratie, althans, dat word verondersteld.
De meerderheid (groups, parties, nations and epochs) mag de grote lijnen bepalen in de samenleving.

Groups, parties, nations and epochs, bepaald derhalve ook in de grote lijnen wie het stempel insanity krijgt en wie niet.
Groups, parties, nations and epochs geven zichzelf vanzelfsprekend niet het stempel van krankzinnigheid.

De mensen die zich op de flanken bevinden krijgen het stempel van krankjorum te zijn volgens groups, parties, nations and epochs.

Bij het regime van Joe Biden vind ik de term democratie een losse flodder, das puur kapitalisme, niks geen democratie.

Bij NT en mensen op de flanken is er democratie, maar is democratie wel zo rechtvaardig in dit verband :?:

Image



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

13 Jul 2023, 12:11 pm

Eentje van Jung deze keer, althans, de afbeelding suggereert dat het citaat van Carl afkomstig is.
Het eerste deel van het citaat ben ik het met eens, met het tweede deel heb ik mijn bedenkingen.
Naar binnen kijken, en naar buiten kijken zijn zonder meer verschillende paden. En dan borrelt bij mij nog de vraag wat Jung bedoelt met 'awakes' :?:
Als je geest naar buiten dan wel naar binnen is gericht tijdens ben je per definitie al wakker.
Als ik naar de binnenkant 'kijk' dan zie ik wel dieper in mijn geest, maar die diepere kijk is nog steeds een droomtoestand, een toestand die ik zelf niet kant sturen.

Image



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

22 Oct 2023, 8:15 am

Image



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,361

29 Dec 2023, 11:35 am

:wink: Image :D