Voor de talen van het Nederlands, Vlamingen en Afrikaans

Page 5 of 10 [ 157 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Next

put
Blue Jay
Blue Jay

User avatar

Joined: 1 Aug 2012
Gender: Male
Posts: 94
Location: the Netherlands

05 Aug 2012, 5:00 pm

Het is een begin. Tot dusver vermaak ik me hier prima verder. Tis een fijn idee af en toe je verhaal te kunnen doen bij mensen die je begrijpen.

Ik zie dat je gamed trouwens. Wat speel je zoal?



pattynator
Butterfly
Butterfly

User avatar

Joined: 3 Jun 2012
Age: 30
Gender: Male
Posts: 9
Location: Holland

05 Aug 2012, 5:04 pm

dat is zeker nice ja

ehm veel rts, rpg, aantal mmo's gespeeld, paar shooters, puzzle spellen ook een aantal, sta ook open voor bijna alle co-op spellen
dus tja ik kan alle kanten op:P

Gr Patrick



put
Blue Jay
Blue Jay

User avatar

Joined: 1 Aug 2012
Gender: Male
Posts: 94
Location: the Netherlands

05 Aug 2012, 5:14 pm

Speel niet zo heel veel meer, maar ik heb een X360 en een paar co-op games - Dead Island, Rainbow Six en nog wat zooi. Kan je mijn gamertag sturen via de PM als je een 360 hebt.

Duik zo wel maar eens mijn bed in...



pattynator
Butterfly
Butterfly

User avatar

Joined: 3 Jun 2012
Age: 30
Gender: Male
Posts: 9
Location: Holland

05 Aug 2012, 5:17 pm

haha ik ben beetje old school
heb alles vanaf snes tot ps2 en daar houd het op
en natuurlijk een game laptop
als je beetje verstand heb van downloaden kunnen we dead island wel online doen?
ik ga ook nu maffen:P stuur maar een pm als het je wat lijkt

Gr Patrick



Stalk
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 19 Jul 2012
Age: 45
Gender: Male
Posts: 2,129

12 Oct 2012, 8:32 am

Goeie middag almal. Ek is van Kaapstad, Suid Afrika. Ek is alreeds 'n tydjie hier op die forum. Dit wil vir my voorkom as of ek sover die enigste Afrikaans sprekende persoon is op hierdie webwerf. Ek het nie eers gedink daar aan om te soek spesifiek vir Afrikaans sprekende mense nie. Maar ek het maar toevallig weer gesoek en af gekom op die thread.

Ek hoop dat meer mense wat Afrikaans is sal ook hier begin skryf.

Groete



CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

13 Oct 2012, 11:00 am

Stalk wrote:
Goeie middag almal. Ek is van Kaapstad, Suid Afrika. Ek is alreeds 'n tydjie hier op die forum. Dit wil vir my voorkom as of ek sover die enigste Afrikaans sprekende persoon is op hierdie webwerf. Ek het nie eers gedink daar aan om te soek spesifiek vir Afrikaans sprekende mense nie. Maar ek het maar toevallig weer gesoek en af gekom op die thread.

Ek hoop dat meer mense wat Afrikaans is sal ook hier begin skryf.

Groete


Oe, dat kan ik zelf niet, Afrikaans spreken/schrijven/typen, Stalk. Maar de kern van de boodschap haal ik er toch makkelijk uit. :) Welkom op Wrong Planet!


_________________
clarity of thought before rashness of action


ProvokesThinking
Blue Jay
Blue Jay

User avatar

Joined: 7 Nov 2012
Gender: Male
Posts: 88

11 Jan 2013, 3:55 pm

Stalk wrote:
Goeie middag almal. Ek is van Kaapstad, Suid Afrika. Ek is alreeds 'n tydjie hier op die forum. Dit wil vir my voorkom as of ek sover die enigste Afrikaans sprekende persoon is op hierdie webwerf. Ek het nie eers gedink daar aan om te soek spesifiek vir Afrikaans sprekende mense nie. Maar ek het maar toevallig weer gesoek en af gekom op die thread.

Ek hoop dat meer mense wat Afrikaans is sal ook hier begin skryf.

Groete


Ik ken niet zoveel Afrikaans, maar ik ken wil: Ek wil nie hê nie. Volgensmij is dat: Ik wil niet hebben.
En: Jy kan nie begryp nie. Maar ik weet niet zeker of dat goed is.

Ik heb al een tijd interesse gehad in het Afrikaans omdat het een aparte positie inneemt binnen de taalontwikkeling. Ik kan het grootste deel wel lezen en verstaan van Afrikaans.



YourMajesty
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 1 Apr 2012
Age: 32
Gender: Female
Posts: 807
Location: The forest

07 Jun 2013, 11:27 am

Ik heb een boekje in het Afrikaans, ik vind het wel leuk :)



Yaeba
Butterfly
Butterfly

User avatar

Joined: 16 Jun 2013
Gender: Male
Posts: 17
Location: Netherlands

22 Jun 2013, 5:23 pm

Zo zo een hele verzameling Nederlanders hier

altijd mooi om niet de enige te zijn



i_wanna_blue
Veteran
Veteran

Joined: 9 Aug 2008
Gender: Male
Posts: 11,113

27 Jun 2013, 4:37 pm

Stalk wrote:
Goeie middag almal. Ek is van Kaapstad, Suid Afrika. Ek is alreeds 'n tydjie hier op die forum. Dit wil vir my voorkom as of ek sover die enigste Afrikaans sprekende persoon is op hierdie webwerf. Ek het nie eers gedink daar aan om te soek spesifiek vir Afrikaans sprekende mense nie. Maar ek het maar toevallig weer gesoek en af gekom op die thread.

Ek hoop dat meer mense wat Afrikaans is sal ook hier begin skryf.

Groete


Middag Stalk, hoe gaan dit met jou? My Afrikaans is nie baie goed nie, maar ek skryf om "hello" te se. Hoe is die weer in Kaapstad? Is dit koud? Dis baie koud by my, hier in Gauteng.



Stalk
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 19 Jul 2012
Age: 45
Gender: Male
Posts: 2,129

27 Jun 2013, 11:23 pm

Goeie môre i_wanna_blue.

Die weer is maar koud, maar so af en toe kry ons 'n bietjie sonskyn en reën. Hoe lyk dinge in Gautang?



loveturn
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

User avatar

Joined: 24 Jul 2013
Age: 33
Gender: Female
Posts: 60
Location: Netherlands

26 Jul 2013, 2:39 pm

Hee hallooo Nederlanders!! :D



crackedpleasures
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 13 Oct 2007
Age: 42
Gender: Male
Posts: 1,367
Location: currently Belgium, longing for the Middle East

19 Oct 2013, 12:45 pm

Hier nog een Belg. Oorspronkelijk uit Gent afkomstig, na 8 jaar buitenland teruggekeerd naar de heimat voor een paar jaar, en voorlopig gesetteld in Brussel.

Mijn passies is poëzie (ik schrijf poëzie over het leven met AS en OCD, een poging om het taboe rond de problemen enigzins te breken en mensen van hun foute stereotypes af te helpen) en constant op zoek naar podia waar poëzie optredens welkom zijn. En dat mogen voor alle duidelijkheid ook podia in de buurlanden zijn.

Daarnaast is muziek en uiteraard reizen een enorme passie, en schrijf ik graag blog artikels (al ben ik door OCD wat gehinderd om heel frequent te schrijven, tenslotte moet je een blog artikel toch wat onderbouwen en zeker als je over maatschappij, politiek en filosofie schrijft). Ik fotografeer graag maar dan vooral architectuur en landschappen eerder dan mensen, ik hou van debatten van politieke of filosofische aard, ben gek op documentaires rond cultuur/religie/reizen/politiek, en zo nu en dan lees ik ook graag een goed boek (momenteel bezig met "Wij" van Jevgeni Zamjatin, hetgeen zowat de grondlegger was van de dystopische roman. Was geschreven lang voor 1984 en Brave New World)

Ben al heel m'n leven vrijgezel maar daar probeer ik nu iets aan te doen, we zijn dus op zoek met andere woorden. Ik zoek een meisje tussen de (ideaal) 24 en 33 jaar, zonder kinderwens, met een passie voor lange gesprekken in een rustige en knusse omgeving, met sterke interesse in kunst en reizen, iemand die niet teveel volk rond zich nodig heeft maar het juist fijn vindt gezellig met ons tweetjes te zijn, romantisch type, en iemand die veel waarde hecht aan het elkaar steunen en aan trouwheid binnen de relatie.
Ik zet dit even hier neer maar misschien is een soort "vrijgezellen op zoek in Benelux" topic nuttig? Er is een "eligable hotbods" topic ergens op dit forum, maar daar zitten veel mensen bij die duizenden kilometers ver wonen en dus een eindeloos gefilter ... misschien beter een eigen topic voor Nederlandstaligen op zoek naar... ?

Muziek is enorm belangrijk in mijn leven en ik hou er van de teksten van muziek te analyseren in een poging de betekenis van songs te ontleden. Dat inspireert ook bij het poëzie schrijven.

Qua favoriete bands springen er toch enkele bovenuit: The God Machine, Sophya, Orphaned Land, Echo & The Bunnymen.
Andere bands die ik wel weet te waarderen (lange lijst en dus incompleet) : A Perfect Circle, Editors, The Smiths (de ultieme Aspie-band ?), Rush, Sophia, KLF, Manic Street Preachers, Placebo, Heather Nova, Bauhaus, HaMachshefot (een Israelische band), Natacha Atlas, ... de eigenlijke lijst is veel langer maar zo heb je een indruk.

Plaatsen waar ik hoop ooit voet te mogen zetten, mijn ultieme reisdromen: Noord Korea (ik moet gewoon zien of het even absurd is als het lijkt in de documentaires), Hong Kong, Mongolië, 1 of 2 Pacific atolls (Pitcairn, Tonga en Tuvalu lijken me het meeste ongerept en interessantst), Rusland, Armenië, Libanon, minstens 2 landen in Centraal Afrika die nog geen massatoerisme hebben (Congo, Rwanda en Uganda schieten me te binnen), de Falklands, St Helena, Vuurland, IJsland, Groenland, Nunavut (Canada).
En ja, ik weet het, als ik nog maar 2 van die dure reizen echt kan maken mag ik me al gelukkig prijzen. Maar een mens mag dromen, niet? :)
Voor langere verblijven trekken me Cuba en Israel heel erg aan, en ik zou ook graag 1 jaar boven de poolcirkel verblijven.

Ik denk dat daarmee zowat alles gezegd is wat enigzins van belang is. Oh ja, ik heb een zwak voor make up en excentrieke kledij en verkies die niet enkel op het podium te dragen. Ik zie niet in waarom die conservatieve kledij die je overal ziet het enige aanvaardbare zou zijn in het openbaar, een excentriek maar verzorgd ensemble geeft een beetje kleur aan het straatbeeld.

En toch deze opmerking: Afrikaans en Nederlands zijn aparte talen, wat is het nut om die in 1 topic te gooien?


_________________
Do what Thou wilt shal be the whole of the Law.
Love is the Law, Love under Will. And...
every man and every woman is a star
(excerpt from The Book of the Law - Aleister Crowley)

"Od lo avda tikvateinu" (excerpt from the Israeli hymn)


pokerface
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Apr 2011
Age: 57
Gender: Female
Posts: 921
Location: The Netherlands

21 Nov 2013, 10:44 pm

Ik heb met veel interesse jullie berichten gelezen en het is een opluchting om voor de verandering eens een reactie in het Nederlands te plaatsen al is het aan de andere kant best nuttig om je kennis van het Engels op deze manier te verbeteren. Hartstikke leuk dat hier ook Nederlanders aanwezig zijn want zo nu en dan heb ik het idee dat ik de enige niet- Engelstalige ben die actief is op dit forum! Het zou nog beter zijn als de Belgen, Zuid-Afrikanen en Nederlanders hier wat vaker berichten zouden plaatsen dan nu het geval is.



Fawlty
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

User avatar

Joined: 16 Dec 2012
Age: 58
Gender: Male
Posts: 59

22 Nov 2013, 5:37 am

Zo, nog een half dagje werken en dan......WEEKEND!! ! :D



CyclopsSummers
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Jun 2008
Age: 37
Gender: Male
Posts: 3,172
Location: The Netherlands

23 Nov 2013, 10:50 am

WEEKEND!! ! Ik ben het eens met pokerface. Laten we dit balletje aan het rollen krijgen!

Wat doen Nederlandse en Belgische autisten eigenlijk in het weekend? Is er iemand anders die net als ik helemaal in z'n eentje zich aan het opvreten is (terwijl mijn nicht en tante God-weet-waar op bezoek zijn)? Gelukkig heb ik het internet!


_________________
clarity of thought before rashness of action