Page 4 of 31 [ 481 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 31  Next

9-9-2006
Raven
Raven

User avatar

Joined: 8 Sep 2006
Gender: Male
Posts: 115

09 Oct 2007, 10:51 am

Spargelzeit, Nederlanders zijn overal!
Zwerfbeertje, mijn beertje wil er telkens uit.



lucy1
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 16 Aug 2007
Age: 68
Gender: Female
Posts: 316

25 Oct 2007, 11:22 pm

Nice to see people from the Netherlands posting here. Scuse my english please. My father came out to New Zealand from Holland after the war. I have been to Holland - and I felt very at home there. I like the people and the beautiful countryside.



lucy1
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 16 Aug 2007
Age: 68
Gender: Female
Posts: 316

25 Oct 2007, 11:23 pm

Maybe I should try to make it a project of mine to learn the dutch language.



lemon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 27 Aug 2006
Age: 55
Gender: Female
Posts: 4,113
Location: belgium

03 Nov 2007, 8:18 am

i think you should learn dutch if you really really feel like it.

but i'd rather learn french or spanish or chinese as a foreign language if i were you,
cause there are a lot more people speaking it.
also dutch people often speak english, so it's not like you won't be able to communicate if you don't learn our language.



lucy1
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 16 Aug 2007
Age: 68
Gender: Female
Posts: 316

14 Nov 2007, 1:06 am

I wouldn't have the same interest in learning another language - I have been to Holland a few years ago and yes, nearly all my family spoke english extremely well. I felt comfortable amongst the dutch people - more comfortable than I feel amongst people in the country of my birth. I guess the reason I want to learn dutch is because of my ancestry.



lemon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 27 Aug 2006
Age: 55
Gender: Female
Posts: 4,113
Location: belgium

20 Nov 2007, 5:07 am

sounds like a good reason

ok, let's talk dutch then ... :wink:
dag lucy, hoe gaat het met je?



Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

17 Dec 2007, 4:20 pm

Zwaait even naar de andere Nederlanders.....

Binnenkort zal ik wel wat meer over mezelf vertellen.



Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

21 Dec 2007, 1:18 pm

Om het mezelf makkelijk te maken.... mijn voorstel topic:
http://www.wrongplanet.net/postt51266.html

Wat nog meer te vertellen... tja, ik woon in het midden van het land. Goede bereikbaarheid dus.

In mijn kindertijd ben ik dus gediagnostiseerd met een pervasieve ontwikkelingsstoornis. Verder onderzoek vonden ze blijkbaar niet nodig in het academisch ziekenhuis. In mijn jeugdtijd had ik wel last met sociale interacties, groepen en school gaven veel problemen. Aangezien ik ook wat impulsiever was. Nu ik min of meer volwassen ben en een baan heb loop ik toch weer tegen dingen op; die niet met mijn slechte motoriek te maken hebben. Dat gaf me dus aanleiding verder te zoeken; op die manier las ik steeds meer over het autistisch spectrum. Syndroom van Asperger past er erg goed in, bij mijn oude medische dossier en mijn huidige problemen.

Een vaste baan zoeken was wel lastig, maar is wel gelukt. Wel heb ik hulp gezocht bij UWV, maar daar kun je als hardwerkende jongere niets mee. Daar kwam op die pervasieve ontwikkelingsstoornis er wel uit dat ik niet arbeidsongeschikt in de zin van de wet WAO was, maar dat ik wel een arbeidshandicap in de zin van de de wet REA heb. Hoe dat in de nieuwe situatie zit weet ik niet.

Ik heb nog niet op het Autsider forum gekeken, dat ga ik waarschijnlijk nog wel doen. Maar eerst maar wat meer over AS leren, voordat ik me daarop stort. Bovendien discusseert het hier voor mijn gevoel iets vrijer.

Wel een zware post als ik 'm nu teruglees, maar ik hoop hier dus voornamelijk over AS te leren. Wat begrip voor mezelf te vinden. En hopelijk ook nog wat plezier te hebben, want sommige dingen zijn leuk om te lezen vooral als ik me er zelf in herken.



Last edited by Asterisp on 21 Dec 2007, 2:34 pm, edited 1 time in total.

lucy1
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 16 Aug 2007
Age: 68
Gender: Female
Posts: 316

21 Dec 2007, 2:08 pm

lemon wrote:
sounds like a good reason

ok, let's talk dutch then ... :wink:
dag lucy, hoe gaat het met je?


Dag lemon, Prima dank je.
Wat voot weer ts het vandaag?
Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar
http://www.bluemountain.com/view.pd?i=1 ... rce=bma992



Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

28 Dec 2007, 5:24 pm

En even een nieuwsberichtje:

http://www.gelderlander.nl/achterhoek/2 ... ngeren.ece

Quote:
Het trainingscentrum gaat jongeren begeleiden in de leeftijd van 18 tot en met 25 jaar. Deze leeftijdsgroep valt niet meer onder de jeugdhulpverlening en komt daardoor vaak in een gat terecht.

Het gaat om jongeren met een normaal intelligentieniveau die te maken hebben met een psychisch probleem, gecombineerd met gedragsproblemen of een verslaving.
..

In het trainingscentrum worden basisvaardigheden aangeleerd. "Denk aan conflictbeheersing, leren luisteren, hoe regel ik het huishouden. Kleine, maar hele belangrijke zaken. Vastgelopen jongeren hebben al heel wat schepen achter zich verbrand. Wij proberen die paar schepen die nog varen bij de jongeren te betrekken. Familie, vrienden, buren. Die basis proberen we ook te betrekken bij het vervolg. Een zus kan helpen bij het huishouden, een buurman kan helpen bij het op tijd opstaan", verduidelijkt Roerdink.



lemon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 27 Aug 2006
Age: 55
Gender: Female
Posts: 4,113
Location: belgium

29 Dec 2007, 11:42 am

lucy1 wrote:
lemon wrote:
sounds like a good reason

ok, let's talk dutch then ... :wink:
dag lucy, hoe gaat het met je?


Dag lemon, Prima dank je.
Wat voot weer ts het vandaag?
Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar
http://www.bluemountain.com/view.pd?i=1 ... rce=bma992


hey dag lucy,
nu is het hier terug warmer, maar vorige week hadden we nachttemperaturen van -13°C, brrrrr ---> koud !
ik wens je ook nog een prettig nieuwjaar toe!
tot ziens,
lemon.



lucy1
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 16 Aug 2007
Age: 68
Gender: Female
Posts: 316

02 Jan 2008, 7:05 am

Dag Lemon - vandaag, woensdag, het is warm, 30°. Ik zwom in het oceaan. De nachttemperaturen van -13° Ja, brrrr - toe koud!! de winter.
Ik ga naar bed. Het is tien voor een.
tot ziens.
lucy :oops: :)



Wilco
Toucan
Toucan

User avatar

Joined: 31 Dec 2007
Age: 31
Gender: Male
Posts: 289
Location: Netherlands, Noord-Holland

02 Jan 2008, 1:06 pm

Hey, ik ben Nederlands. grappig dat wij hier ook een eigen stukje hebben aangezien de tijd +10 is dus das wel ver weg van nederland


lucy1 wrote:
Ik zwom in het oceaan.


Ik zwom in de oceaan :wink:

Jou Nederlands is erg goed. Beter dan mijn frans ooit zal worden. :)



lucy1
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 16 Aug 2007
Age: 68
Gender: Female
Posts: 316

03 Jan 2008, 6:00 am

Hoi Wilco. Ik woon in New Zealand, ja, wel ver weg van nederland. Het is Donderdagnacht.
Mijn Nederlands is niet goed. Ik interesseer me. De waarheid vertellen, ik heb naar ploetaren naar spreek Nederlands. Je bent erg vriendelijk.

Ahhh - ja - de oceaan, niet het oceaan. Dank je Wilco. 8) :)

Goed Nacht.

lucy



Wilco
Toucan
Toucan

User avatar

Joined: 31 Dec 2007
Age: 31
Gender: Male
Posts: 289
Location: Netherlands, Noord-Holland

16 Jan 2008, 1:38 pm

hier een mooie link over asperger in het nederlands

ttp://www.youtube.com/watch?v=etqORhAt_K



Wilco
Toucan
Toucan

User avatar

Joined: 31 Dec 2007
Age: 31
Gender: Male
Posts: 289
Location: Netherlands, Noord-Holland

22 Jan 2008, 2:14 pm

Ik ga met mensen met autisme (PDD nos en Asperger) samen werken aan een engelse schoolkrant. Ik ben een klein beetje over mijn Asperger heen door hulp van vele anderen. nee ik heb me een beetje aangepast aan mijn omgeving. Je blijft altijd even veel asperger.

Anyway ik wil deze mensen met elkaar in contact brengen en hun goede punten aan de school laten zien om
1: ze te laten zien dat ze niet alleen zijn
2: ze te laten zien dat er mensen zijn die net zo denken als zij, waar ze hopelijk beter mee kunnen praten en van elkaar kunnen leren
3: Ik wil dat ze door deze dingen te laten zien meer zelfvertrouwen krijgen want dat helpt heel veel.

Ik ga een blog bijhouden over hoe het allemaal gaat, daarmee hoop ik zoveel mogelijk mensen eens een andere kijk op autisme te geven. Te laten zien hoe prima zij het samen hebben, en dat ze geen medicijn ofzo nodig hebben. Alleen wat begrip en geduld. Ik wil laten zien dat we gewoon normale mensen zijn en dat Autisme geen "ziekte" ofzo is. Niet alleen aan de school maar aan zoveel mogelijk mensen. Deze donderdag hebben we onze eerste echte bijeenkomst.

Ik hoop dat mijn blog zoveel mogelijk mensen bereikt, en zoveel mogelijk mensen een positieve kijk op autisme geeft. hier is de link naar mijn hyves waar je mijn blog kunt vinden: http://w-perini.hyves.nl/
iedereen kan een reactie geven, en een beetje hulp zou geweldig zijn! dus als jullie hier ervaring mee hebben, of iets in mijn blog zien dat ik veel beter had kunnen doen geef er dan een reactie op of stuur me een PM op WP.

Alvast hartelijk bedankt :D

PS: Ik ben ook maar 15 jaar en moet het allemaal ontdekken, dus het zal wel bordevol stomme fouten in het begin staan. Maar ik ga mijn best doen