Page 1 of 1 [ 4 posts ] 

athacliath72
Butterfly
Butterfly

User avatar

Joined: 12 Dec 2011
Gender: Male
Posts: 15

18 Dec 2011, 6:32 am

Hoi

Ik ben een Ier die in Nederland woont ( Maastricht omgeving ) een paar jaaren geleden, alhoewel ik wil contact houden met de Nederlandse taal, dit is waarom ik hier bent.

Ik heb nauwelijks ontdekt dat ik Aspergers heeft en mijn grootste gevoel was opluchting omdat het is een uitlegging voor mijn heel leven, alles wat is gebeurd wat betreft baanen, mensen , vriendinnen en zoiets.



IamTheWalrus
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 20 Apr 2010
Age: 57
Gender: Female
Posts: 380
Location: Utrecht

25 Dec 2011, 2:15 pm

Herkenbaar. Ik heb ook op latere leeftijd een diagnose gekregen en begreep toen pas waarom ik al die depressies heb gekregen, en waarom werk en relaties zo moeizaam verliepen.



vickypollard
Yellow-bellied Woodpecker
Yellow-bellied Woodpecker

User avatar

Joined: 1 Oct 2011
Age: 30
Gender: Female
Posts: 63

25 Dec 2011, 7:33 pm

Hier een jonge Nederlandse die zich afvraagt of het het waard is om een diagnose te laten stellen.


_________________
"An intellectual is someone who has found something more interesting than sex." - Edgar Wallace


IamTheWalrus
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 20 Apr 2010
Age: 57
Gender: Female
Posts: 380
Location: Utrecht

25 Dec 2011, 7:40 pm

Dat ligt er een beetje aan hoeveel behoefte aan ondersteuning je hebt, nu of in de toekomst. Met een diagnose is er meer mogelijk qua coaching in huishouden/werk/dagbesteding/sociale contacten. Een diagnose betekent ook een stigma. Als ik me prima zou weten te redden zonder hulp zou ik er niet aan begonnen zijn, just my two cents :D