Page 1 of 1 [ 1 post ] 

Erewhon
Veteran
Veteran

19 Jul 2021, 6:36 am

Aangezien ik me beter in mijn moedertaal kan uitdrukken plaats ik het in dit deel van het forum

Spiegels, een fascinerend iets. Zowel in fysiek opzicht als in psychologisch opzicht.
Kijkt mijn bewustzijn in een spiegel, of ís mijn bewustzijn zélf de spiegel :?:
Mijn bewustzijn denkt in een spiegel te kijken, maar als ik bedenk dat mijn onderbewustzijn de maker is van mijn béwustzijn dan is mijn bewustzijn zelf de spiegel. Metaforisch een soort van passagier in een auto die denkt de auto te besturen, maar in feite word datgene wat denkt aan de knoppen te zitten bestuurd. Een soort van slangenkuil, waarbij ik niet kan zien of dat stukje slang nu de kop of de staart is. Mijn onderbewustzijn staat ook niet op zich, mijn onderbewustzijn word ook gevormd door door de ontelbare prikkels in het universum die het constant te verwerken krijgt. Als ik me dit voor ogen houd ik zelfs mijn onderbewustzijn een spiegel, een spiegel die het product is van het universum. Die ontelbare prikkels die mijn onderbewustzijn maken, en mijn onderbewustzijn die mijn bewustzijn maakt, hebben zij iets in zich dat ze beseffen dat ze een spiegel maken :?: Ik heb het gevoel dat deze mechanisme geen besef dat ze een spiegel maken. Het gebeurt gewoon

Image