Page 29 of 31 [ 481 posts ]  Go to page Previous  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Next

NachoRaj
Butterfly
Butterfly

User avatar

Joined: 16 Jul 2020
Gender: Female
Posts: 9
Location: United States

24 Jul 2020, 6:42 pm

Ik wil echt Nederlands of Frans leren. Nederlands komt vaker voor in België, toch?



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

28 Jul 2020, 2:19 am

@ NachoRaj
Je Nederlands is beter dan het Nederlands van de koning van België :) Moet er meteen bij zeggen dat zijn Nederlands beter is dan mijn Frans, ik woon ook niet in Belgenland.
Filip is niet doorsnee, volgens sommige bevind de koning van België zich ook ergens in het autistisch spectrum.
https://www.elsevierweekblad.nl/cultuur ... -1342004W/
Koning Filip heeft zichzelf overigens ook niet gemaakt, en heeft net als alle andere mensen op de planeet ook geen vrije wil. Zijn bewustzijn is voor de volle 100% gekoppeld aan zijn onderbewustzijn. Het is zoals het is, en daar zullen we het mee moeten doen.

Brussel en Antwerpen zijn internationale steden waar vele talen worden gesproken.

Begrippen als landen en nationaliteiten hebben niets met natuur te maken, maar met nurture :!:



Teapot
Emu Egg
Emu Egg

User avatar

Joined: 5 Aug 2020
Age: 43
Gender: Female
Posts: 2
Location: The Netherlands

05 Aug 2020, 3:31 am

Ik kom ook uit Nederland.



TomnotJerry
Emu Egg
Emu Egg

Joined: 24 Aug 2020
Age: 49
Gender: Male
Posts: 1
Location: The Netherlands

24 Aug 2020, 8:44 am

Jazeker, want ik ben ook een Nederlander.



James Page
Butterfly
Butterfly

Joined: 27 Aug 2020
Age: 34
Gender: Male
Posts: 10
Location: Frankfurt am Main

29 Aug 2020, 9:15 pm

Nederlander hier!


_________________
- Despite all my rage I am still just a rat in a cage -

Professionally diagnosed with ASD, PTSD, depression and epilepsy


Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

23 Sep 2020, 3:14 am

Voor mensen die de Nederlandse taal machtig zijn heb ik een tip.
Sinds afgelopen maandag is de serie "Het A-woord" begonnen.
De publieke omroep de EO zend het uit. Je kunt het ook terug kijken via uitzending-gemist.

https://www.npostart.nl/het-a-woord/VPWON_1290564

Image



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

26 Sep 2020, 3:53 am

"INTIST"

Door allerlei chemische reacties in mijn hoofd was het vanmorgen flink aan het borrelen geslagen.
Op een gegeven moment plopte er iets naar boven wat naar mijn mening wel een neologisme genoemd kan worden voor een introverte autist.

Image



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

03 Jan 2021, 5:12 am

"Ik denk dus ik besta"

Een bekent citaat van René Descartes. Als ik dit citaat probeer te ontleden ontkom ik er niet aan om eerst de definities van "ik" "denk" en "besta" helder te hebben. Wat is ik, wat is denken, en nog moeilijker wat is bestaan?
Afgelopen nacht heb ik geslapen, tijdens dat slapen was ik me niet bewust van mijn bestaan, ook het denken was uitgeschakeld, of stond op een heel laag waakvlammetje. Ik was me niet bewust van mijn bestaan, maar toch bestond ik op een of andere manier, althans, toen ik wakker werd kwam er weer iets van "Héé, ik besta". Ik kan ook stellen dat ik afgelopen nacht niet bestond omdat ik niet dacht. Als een elektronische computer uit staat bevat die harde schijf in combinatie met de processor dan informatie? Ja & Nee. Die computer zonder stroom bevat informatie zoals ik tijdens afgelopen nacht bestond, wel met het verschil dat de informatie in mijn hoofd tot leven werd gewekt door mijn bewustzijn, en de elektronische computer zijn informatie tot leven word gewekt door elektriciteit. Het grappige is dat die computer en mijn bewustzijn nu met elkaar in interactie zijn.

Er zijn mensen (daar val ik soms ook onder) die eerst doen en dan pas gaan denken over wat ze gedaan hebben.
Bestonden die mensen op het moment dat ze eerst iets deden, en daarna pas gingen denken over wat ze gedaan hebben.
Met het citaat van René Descartes in gedachte bestonden die mensen op dat moment niet. Vreemd, want net als in mijn slaap is toch hartslag/ademhaling/doorbloeding.

Kan iets niet bestaan en tegelijkertijd ook weer wel bestaan?
Naar mijn mening kan dat. Dat zaadje waar 'ik' door ben ontstaan was een halve eeuw geleden in fel gevecht met vele andere zaadcellen. Die zaadcellen die verloren hebben bestaan nu niet, maar ze bestaan in zekere zin wel middels mijn bestaan. Als ik destijds niet op leven en dood aan het strijden was dan had ik dit nu niet kunnen tikken, als ik destijds het enige zaadje was dan had ie misschien wel gedacht van waarom zou ik me druk maken om in dit mengsel te gaan zwemmen, bekijk het maar.

De quote van Descartes zou ik kunnen verbasteren naar "Ik denk dat ik besta", maar pin me er niet op vast, dat zou alleen maar De Vrijheid Van Mijn Bestaan aantasten :)
Althans, dat denk ik :)

Image



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

09 Jul 2021, 2:02 am

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat mijn eigen handschrift van de zelfde leesbaarheid is als die van mijn huisarts :mrgreen:

Image



W1ll3m
Butterfly
Butterfly

Joined: 19 Jul 2021
Age: 42
Gender: Male
Posts: 17
Location: Netherlands

27 Jul 2021, 9:25 am

Ja, present! :D



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

27 Jul 2021, 1:09 pm

W1ll3m wrote:
Ja, present! :D


Hoe meer zielen, hoe zieliger :)
Als iets een Nederlandse naam is dan is het W1ll3m wel.
Bij 13 dacht ik in het begin nog aan Tilburg, vanwege het kengetal.
Maar in een andere post lees ik dat je een 'bekende' bent :)



W1ll3m
Butterfly
Butterfly

Joined: 19 Jul 2021
Age: 42
Gender: Male
Posts: 17
Location: Netherlands

27 Jul 2021, 2:28 pm

En ik maar denken dat je op vakantie was :wink:



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

28 Jul 2021, 12:51 am

W1ll3m wrote:
En ik maar denken dat je op vakantie was :wink:


Dat was en ben ik ook, een vakantie van Erewhomse naar Erewheervy, een vakantie adres wat zich binnen de contouren van mijn schedel bevind. Verandering van spijs doet eten zeggen ze wel eens, onthouding heb ik soms wel nodig, maar ik beland wel weer bij Autsider. Hopelijk word het geen Uitsider, wat ik van Marc gelezen heb. Of er hier op dit in grote lijnen engelstalig forum ook nederlandstalige moderators zijn weet ik eigenlijk niet.
.



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

22 Dec 2021, 8:17 am

"One small step for man, one giant leap for mankind"

Onlangs een bezoek gebracht aan de maan. Niet fysiek contact gehad met de maan, maar wel op een meter of 7 afstand haar schoonheid kunnen bewonderen. Ze hing/zweeft ergens in de Grote Kerk in Breda. Ze hing via een kabel in het hemelgat van de kerk, en boven in dat hemelgat scheen heel toepasselijk de zon. Het mystieke van zowel de maan & deze kerk accentueerde elkaar, magisch. Ofschoon deze maan kunst is, is ze toch gebaseerd/gemaakt op wetenschap. De bekende krater Tycho met zijn strepen was goed herkenbaar. Vanaf de aarde bezien bevind deze krater zich links onder op de maan. Nu heb ik ook mooi *the dark side of the moon* gezien. En er iets vreemds aan deze donkere kant van de maan, deze kant is namelijk niet donker. Sterker nog, de donkere kant van de maan is lichter dan de kant van de maan die we vanuit aarde zien. De kant van de maan die we kunnen zien bevat donkere plekken, schijnt overblijfselen te zijn van gesmolten lava. Aan de donkere zijde geen donkere plekken, wel veel kraterinslagen, maar de kleur is licht. Het grijze van de maan, was ook buiten de Grote Kerk aanwezig. Een grauw wolkendek lag als een sluier over Breda, een kleur die eigenlijk wel toepasselijk bij die grote bol in de kerk. Gelukkig geen nationalistische symbolen (vlaggen) waarneembaar op de maan.

Vanwege de lockdown is de 'Museum of the Moon' inmiddels gesloten, het kunstwerk is overigens van de Engelse kunstenaar Luke Jerram. Via een QR-code in het youtube filmpje vertelt hij over zijn project.



Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

07 Mar 2022, 6:32 am

Half mei komt er een Nederlandse vertaling van Simon Baron Cohen zijn boek 'The Pattern Seekers' uit. Image



Grischa
Velociraptor
Velociraptor

Joined: 22 Apr 2016
Age: 47
Gender: Male
Posts: 401

12 Mar 2022, 5:48 am

Hoi Erewhon,

Ik heb verder gelezen en nieuw artikel over geloof en Darwin:

https://medium.com/being-and-time/klein ... 5b17e14c37

er zitten opmerkelijke lijntjes tussen, daarom wil ik het met je delen!

Ik zie dat je ook Descartes aanhaalt in 1 van je berichtjes, die heb ik er ook in staan (aan het einde)

Groetjes!