Page 3 of 3 [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

you speak english?
Yes 33%  33%  [ 27 ]
Yes 44%  44%  [ 36 ]
No 1%  1%  [ 1 ]
No 1%  1%  [ 1 ]
wuts an english? 9%  9%  [ 7 ]
wuts an english? 12%  12%  [ 10 ]
Total votes : 82

naturalplastic
Veteran
Veteran

15 Aug 2018, 7:27 pm

Kiprobalhato wrote:
there is a saying:

"The problem with defending the purity of the English language is that the English language is as pure as a crib-house whore.
It not only borrows words from other languages, it has on occasion, chased other languages down dark alley-ways, clubbed them unconscious, and rifled their pockets for new vocabulary."

(there are other versions)

Yes.
English is both the most invaSIVE language on Earth, AND is the most invaDED language on earth. :lol:

It drives other languages to extinction, but it also takes in vocab from the world.

Even by Shakespeare's time English had already long been a creole of Anglo-Saxon, various Norse Viking languages, Norman French, and Latin.

green0star
Veteran
Veteran

24 Mar 2019, 7:50 am

Is this topic a joke???

auntblabby
Veteran
Veteran

24 Mar 2019, 10:30 pm

a rhetorical kinda joke mebbe.

248RPA
Veteran
Veteran

27 Mar 2019, 9:13 am

Конечно нет!

lostonearth35
Veteran
Veteran

27 Mar 2019, 9:24 am

I can talk English real good.

Erewhon
Pileated woodpecker
Pileated woodpecker

13 Apr 2019, 4:20 am

Quote:

Anyone here speak English?

English, kun je dat eten :?: Is het misschien een onherbergzaam eilandje midden in de stille oceaan :?: Ooh, maar nu begrijp ik pas wat er bedoeld word.

Jes ei spiek verrie goed inglissj :)

Cultuur imperialisme is van alle tijden, en geen enkele groep is immuun voor dit verschijnsel. Nu moet ik wel zeggen dat China in financieel opzicht flink imperialistisch is, maar qua cultuur heeft dat stukje op aarde weinig imperialistische trekken. Europa en Amerika des te meer, kijk maar eens naar de taal in Zuid Afrika. Wat me wel opvalt is dat in dit gedeelte van het forum wat eigenlijk is bedoelt voor "Español, Nederlands, Deutsch, Français" dat er dit gedeeltje bovenmatig veel engels word gebruikt. Niet dat ik daar problemen met heb, maar het valt op.
Volgens neurologische wetenschappers schijnt het ook te dat als mensen meertalig opgroeien dat hij hersenontwikkeling dat ook beter is. Hier zullen ook wel haken en ogen aan zitten, maar ik zie er de logica wel van in.
Wat veel euro-Amerikanen waarschijnlijk niet weten is dat hun geliefde woord 'dollar' van oorsprong een Nederlands woord is, het komt van Daalder :wink: