Page 1 of 1 [ 1 post ] 

Erewhon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 28 Oct 2016
Gender: Male
Posts: 1,360

02 May 2021, 3:22 am

Zijn minderheden minder :?: En als ze niet minder zijn waarom worden ze dan toch minderheden genoemd :?: Kunnen meerderheden ook minderheden zijn :?:

Voor iedere mens op de planeet schijnen er plusminus 3 kippen te zijn, qua aantallen zijn mensen in de minderheid ten opzichte van kippen. Zoals ik het clubje van de 'deep state' bezie is de verhouding van 1 op 3 zoals bij mensen versus kippen een nog veel groter verschil. Ik denk dat de verhouding van 99 op 1 nog een voorzichtige schatting is om de verhouding van de 'deep state' en het 'klootjesvolk' te duiden. Ondanks dat de 'deep state' qua aantallen zwaar in de minderheid zijn hebben ze qua macht een monopolie positie in de wereld van nu, en ik denk dat dit voorlopig niet zal veranderen. Via een bijzonder citaat van Ayn Rand ging ik wat brainstormen in mijn schedel. Nog niet zo gek van mevrouw Rand om het individu als de kleinste minderheid te zien, een mens is dan wel opgebouwd uit vele miljarden cellen toch maken die cellen 1 bewustzijn. Het mooie van het individu als minderheid is dat er ieder individu qua aantal gelijk is aan al die andere individuen, die hebben ook als aantal het getal 1. Bij het individu op de voorgrond plaatsen gaan groepsculturen vervagen, en dat vind ik een heel mooi iets. Niet alles is kommer en kwel wat groepsculturen betreft, en niet alles is hosanna in den hoge wat individuen betreft. Toch vind ik het individu mooier dan een groep. Met wetgeving heb ik ook een haat-liefde-verhouding. Binnen de wetgeving op het stukje aarde wat Nederland word genoemd vind ik relatieve zin tot andere delen op aarde het individu redelijk beschermt, maar binnen die zelfde Nederlandse wetgeving worden ook groepen beschermt die juist het individu belemmeren in zijn vrijheid. Omgekeerd kan het overigens ook dat een individu een groep dwarsboomt.
De maatschappij zit ingewikkeld in elkaar :!:

Image

Misschien is het niet bedoeld als dollarteken, maar als dat teken op de kleding van Ayn Rand als glorificatie is bedoeld van de daalder/dollar dan kan ik het niet goed rijmen met het citaat.