Page 20 of 31 [ 481 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 31  Next

hadrian_f
Blue Jay
Blue Jay

User avatar

Joined: 18 May 2011
Gender: Male
Posts: 91

19 May 2011, 5:30 pm

Regio Eindhoven, geboren en getogen. Ik prefereer echter wel Engels, word niet voor niks leraar Engels.



lemon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 27 Aug 2006
Age: 56
Gender: Female
Posts: 4,113
Location: belgium

21 May 2011, 6:22 am

welkom!
ben ook leraar Engels :) (maar in taalbadklassen, geef dus geen taallessen maar gewoon les in een andere taal (engels/nederlands) dan de moedertaal van de leerlingen, in dit geval Frans)



hadrian_f
Blue Jay
Blue Jay

User avatar

Joined: 18 May 2011
Gender: Male
Posts: 91

21 May 2011, 8:45 am

Klinkt een beetje als nederlandse TTO-klassen waar bijna geheel (MUV de niet-engelse talen) in het Engels wordt lesgegeven.



Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

24 May 2011, 2:21 pm

lemon wrote:
welkom!
ben ook leraar Engels :) (maar in taalbadklassen, geef dus geen taallessen maar gewoon les in een andere taal (engels/nederlands) dan de moedertaal van de leerlingen, in dit geval Frans)

Dan moet je toch een vrij brede kennis hebben? Welke leeftijd ongeveer?



lemon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 27 Aug 2006
Age: 56
Gender: Female
Posts: 4,113
Location: belgium

24 May 2011, 2:24 pm

hadrian_f wrote:
Klinkt een beetje als nederlandse TTO-klassen waar bijna geheel (MUV de niet-engelse talen) in het Engels wordt lesgegeven.


dat ken ik niet

Asterisp, het is in de lagere school, het niveau is dus wel basis (de vakken die ik geef is WO (=aardrijkskunde/geschiedenis/wetenschappen), geometrie, tekenen en knutselen en Engels
(in de middelbare school geef je les per vak)



pokerface
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Apr 2011
Age: 57
Gender: Female
Posts: 921
Location: The Netherlands

12 Jul 2011, 2:05 pm

Hallo,

Er zijn hier dus zelfs nederlandstaligen. Geweldig!
En ik mijn best maar doen om wat reacties in het Engels te plaatsen.



Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

14 Jul 2011, 10:32 am

Welkom hier pokerface...

Ja, je kunt hier in het Nederlands posten. Wel wat rustig topic.
Maar een beetje Engels bijschaven kan toch geen kwaad...



pokerface
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Apr 2011
Age: 57
Gender: Female
Posts: 921
Location: The Netherlands

14 Jul 2011, 1:31 pm

Dankjewel Asterisp! :D

Heb jij je Engels hier ook al een beetje opgevijzeld dan?

Ik heb een aantal pogingen gedaan maar heb toch het idee dat de Engelstaligen toch wat meer reageren op mensen die dezelfde taal spreken.

Heb jij overigens suggesties met betrekking tot Nederlandstalige forums voor mensen met ass?



Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

14 Jul 2011, 2:45 pm

Nou las ik voor werk en studie al aardig wat Engels. Wel sommige meer dagelijkse uitdrukkingen pik ik hier op.

Qua Nederlandstalig zit ik op de volgende fora:
* autsider.net - een algemeen autisme forum, heeft soms wat meer de nadruk op mensen die niet zelfstandig wonen
* Aspergersyndroom - een website met forum gericht op mensen met Aspergers en nog wat aanverwante takken, gevarieerd gezelschap, vergelijkbaar met Wrong Planet

Zelf vind ik het prettig op WP omdat je wat anoniemer bent en ik Engels voldoende beheers om makkelijk te lezen. Autsider voel ik me niet zo op thuis bij veel onderwerpen, hoewel er zeker ook wel nuttige onderwerpen zijn. Aspergersyndroom vind ik beter bij mezelf aan sluiten. Maar dat zijn persoonlijke voorkeuren.

WP was ook een kwestie van wennen. In het begin werd er ook niet zoveel op me gereageerd, nu wel meer. Blijkbaar moeten mensen toch wat wennen aan een user voordat ze reageren of is mijn Engels wat minder stijf geworden.



pokerface
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Apr 2011
Age: 57
Gender: Female
Posts: 921
Location: The Netherlands

14 Jul 2011, 5:13 pm

Bedankt!
Ik denk dat ik ook maar eens een kijkje ga nemen bij de websites die jij hebt genoemd.

Ik heb er op zich ook geen moeite mee om de Engelstalige reacties en topics te lezen. Maar het plaatsen van een bericht kost mij zo nu en dan toch wat meer moeite dan dat ik aanvankelijk had gedacht. Zo nu en dan moet ik een bericht wel 5 keer 'editen'.

Ik denk dat mensen minder geneigd zijn om op je te reageren als er wat foutjes in je bericht staan en mijn Engelse taalgebruik is inderdaad ook wel wat aan de stijve kant. Ik denk dat ik hier gewoon even mijn draai moet vinden, zal wel een tijdje duren.

Toch vind ik dit een goed opgezet forum waar veel onderwerpen aan bod komen en waar kennelijk nauwelijks sprake is van taboes. Ik heb er over het algemeen sowieso meer plezier in om de reacties van anderen te lezen. Ik bezoek nog niet zo lang forums en moet toch de nodige drempels over om iets te plaatsen of ergens op te reageren, al is het op het internet natuurlijk wel wat gemakkelijker dan in het dagelijks leven. Bovendien vind ik het toch wel prettig om zo nu en dan met mensen te communiceren die precies weten wat het is om ass te hebben. Het bevestigd nog maar eens dat je niet de enige bent die met bepaalde moeilijkheden worstelt.



pokerface
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 21 Apr 2011
Age: 57
Gender: Female
Posts: 921
Location: The Netherlands

29 Jul 2011, 5:04 pm

Goh, zijn alle Nederlanders hier op de vlucht geslagen of zo?



Masato
Blue Jay
Blue Jay

User avatar

Joined: 31 Jul 2011
Age: 33
Gender: Male
Posts: 97

03 Aug 2011, 10:22 am

Nee hoor, ik ben ook een Nederlander. :)



oblomov
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

User avatar

Joined: 18 Jul 2011
Age: 42
Gender: Male
Posts: 30

04 Aug 2011, 1:16 pm

Er hangen er hier aardig wat rond hoor! Al heb ik me wel voorgenomen ook eens te kijken op de Nederlandse AS fora.



Masato
Blue Jay
Blue Jay

User avatar

Joined: 31 Jul 2011
Age: 33
Gender: Male
Posts: 97

05 Aug 2011, 6:18 am

Eerlijk gezegd bekijk ik dit forum nauwelijks. Ik ben vooral actief op de Engelstalige fora van WP.



Artros
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 6 Jul 2011
Age: 34
Gender: Male
Posts: 646
Location: The Netherlands

05 Aug 2011, 10:15 am

Hmm, komisch. Ik had deze plek nog niet eerder gezien. Ik zal ook eens kijken naar de Nederlandse fora. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het in Nederland er toch net wat anders aan toegaat.

Persoonlijk heb ik alleen moeite met posts die echt van de spelfouten gewoon onleesbaar worden en ik denk dat dat voor de rest ook geldt. Ik denk dat mensen vaak gewoon een beetje aan je moeten wennen en je moeten leren kennen voordat ze op je punten ingaan.


_________________
"Be slow to fall into friendship; but when thou art in, continue firm and constant. " -Socrates
AQ: 40/50
EQ: 17/50
SQ: 72/80 (Extreme Synthesiser)
Aspie test: about 150/200 Aspie, about 40/200 NT


Rich-Z
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 5 Jul 2011
Age: 32
Gender: Male
Posts: 1,569
Location: The Netherlands

12 Aug 2011, 7:37 am

Er wordt niet veel gepost in dit topic.