Page 7 of 31 [ 481 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 31  Next

crackedpleasures
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 13 Oct 2007
Age: 42
Gender: Male
Posts: 1,367
Location: currently Belgium, longing for the Middle East

15 Aug 2008, 6:10 pm

Ik spreek 4 talen dus een autisme-specifiek forum in elke taal zou meerdere uren per dag van me vereisen. Ik hou het gewoon bij WrongPlanet, Engels is sowieso de taal waarin ik me het liefste uitdruk en bovendien hou ik van het internationale aspect van deze site.

Los daarvan: zijn hier eigenlijk nog andere Belgen of ben ik de enige Belg onder de Nederlandstaligen? Heb al meerdere Nederlanders gezien op WP maar nog geen andere Belgen...


_________________
Do what Thou wilt shal be the whole of the Law.
Love is the Law, Love under Will. And...
every man and every woman is a star
(excerpt from The Book of the Law - Aleister Crowley)

"Od lo avda tikvateinu" (excerpt from the Israeli hymn)


Pug
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 5 Sep 2006
Gender: Male
Posts: 332
Location: Stardusk

16 Aug 2008, 2:39 am

Ik vind het Autsider forum veel fijner. Veel rustiger, leukere mensen, niet steeds zo 'serieus', mensen kennen elkaar beter, ook doordat het een stuk kleiner is. Dit forum is gigantisch. Dat maakt het een stuk minder interessant. Ik post hier af en toe, maar die posts moet je vooral niet te serieus nemen ;) het zou dit forum sieren als de leden wat meer lol zouden maken. Dit komt op mij vaak over als een emo-forum, dat is de reden dat ik hier bijna een jaar helemaal niet ben geweest.

Maar goed, blijkbaar zie ik het anders dan jullie :)



lemon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 27 Aug 2006
Age: 56
Gender: Female
Posts: 4,113
Location: belgium

16 Aug 2008, 3:12 am

crackedpleasures wrote:
Los daarvan: zijn hier eigenlijk nog andere Belgen of ben ik de enige Belg onder de Nederlandstaligen? Heb al meerdere Nederlanders gezien op WP maar nog geen andere Belgen...



ik heb je 2 paginas eerder reeds geantwoord ... ;)

wrongplanet alleen maar serieus?
ik denk dat het afhangt van je keuze van onderwerpen.
dagelijks kijk ik naar een paar 'threads' (ik bekijk graag foto's en kunstwerken ook een paar grappige onderwerpen, wat over computers en eentje waar dezelfde mensen naar terugkeren), en af en toe wandel ik eens rond op het forum om nieuwe dingen te lezen
zo stel ik zelf mijn wp menu samen.

ik woon nog wel in belgië maar al 13 jaar in het frans landsgedeelte, ik herken het woorden zoeken in het nederlands. (al ben ik dan lerares ;) )


over school, daar heb ik nogal slechte herinneringen aan, vooral het feit dat ik als intelligente leerling 2 keer gebuisd ben was moeilijk.
nu ik zelf les geef, merk ik dat dat voor velen de tactiek is, moeilijke leerlingen? --->buizen !

ik denk dat het geholpen zou hebben als ik mensen had gekend die zoals ik waren en als ik begrepen had wat er aan de hand was.

voor andere scholen ben ik eventueel wel te vinden (zou er graag lesgeven ook), als het dan ook geen gefrustreerde leerkrachten zijn, maar mensen die weten hoe ze moeten omgaan met verschillende leerniveaus, niet zo evident.
misschien is een buitenschoolse activiteit met andere asperger's een goed idee.



Daran
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 8 May 2008
Age: 39
Gender: Male
Posts: 868
Location: Mokum, NL, EU

16 Aug 2008, 6:37 am

Pug wrote:
Ik vind het Autsider forum veel fijner. Veel rustiger, leukere mensen, niet steeds zo 'serieus', mensen kennen elkaar beter, ook doordat het een stuk kleiner is. Dit forum is gigantisch. Dat maakt het een stuk minder interessant. Ik post hier af en toe, maar die posts moet je vooral niet te serieus nemen ;) het zou dit forum sieren als de leden wat meer lol zouden maken. Dit komt op mij vaak over als een emo-forum, dat is de reden dat ik hier bijna een jaar helemaal niet ben geweest.

Maar goed, blijkbaar zie ik het anders dan jullie :)


Het Autsider forum is wat intiemer idd, maar deels ook dodelijk kneuterig en zeer slecht gemodereerd (pesters en trollen worden daar pas aangepakt als dingen al ver uit de hand zijn gelopen).
Mensen zijn voor mij overal hetzelfde, ik vind ze hier niet minder aardig dan op autsider en hier worden rotte vissen gelukkig snel en effectief verwijderd.



Pug
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 5 Sep 2006
Gender: Male
Posts: 332
Location: Stardusk

16 Aug 2008, 7:46 am

Nou Daran, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Bijvoorbeeld IlluSionS667 had een wat onconventionele mening, maar hij geloofde daarin, door de vele bronnen die hij heeft gelezen. Dan kan je zeggen: jou mening is racistisch, dus we willen jou hier niet. En hem dan een ban geven. Dat vind ik stom. Jij vindt dat goede moderatie. Ik vind persoonlijk dat hij zijn mening beter verkondigde dan 90% van het forum, die hem direct wilde bannen zonder inhoudelijk hem ook maar een strobreed van mening te kunnen veranderen.

Ook op andere punten vind ik steeds dat het beheer heel goed werk verricht. Geen grote ingrijpende veranderingen, maar luisteren naar wat de ander te zeggen heeft. Ik vind het een goed tegengewicht tegen het gehaaste dagelijks leven. Geen harde straffen voor gebruikers. Daar ben ik helemaal voor. En zo uit de hand loopt het niet. Het loopt soms uit de hand door de 'kneuterigheid' van bepaalde mensen, dat klopt, en dan meer door die 'kneuterigheid' dan door het pesten. Maar als die 'kneuterigheid' nodig is om het forum zo intiem en gezellig te maken, dan accepteer ik dat graag :)



Asterisp
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 15 Dec 2007
Age: 43
Gender: Male
Posts: 898
Location: Netherlands

16 Aug 2008, 10:01 am

Ik heb het idee dat Autsider wat eenzijdiger is op het spectrum van autisme. Op WP zitten wat meer mensen waarmee ik me kan identificeren.

De kwaliteit van Autsider in de discussies vind ik niet slecht, en ik kan daar ook wel goede dingen uithalen.

En modereren is altijd een gevoelig onderwerp. Sommige zaken hier zou ik misschien ook anders aanpakken, maar dat is een keuze.



Daran
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 8 May 2008
Age: 39
Gender: Male
Posts: 868
Location: Mokum, NL, EU

16 Aug 2008, 10:26 am

Pug wrote:
Nou Daran, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Bijvoorbeeld IlluSionS667 had een wat onconventionele mening, maar hij geloofde daarin, door de vele bronnen die hij heeft gelezen. Dan kan je zeggen: jou mening is racistisch, dus we willen jou hier niet. En hem dan een ban geven. Dat vind ik stom. Jij vindt dat goede moderatie. Ik vind persoonlijk dat hij zijn mening beter verkondigde dan 90% van het forum, die hem direct wilde bannen zonder inhoudelijk hem ook maar een strobreed van mening te kunnen veranderen.

Ook op andere punten vind ik steeds dat het beheer heel goed werk verricht. Geen grote ingrijpende veranderingen, maar luisteren naar wat de ander te zeggen heeft. Ik vind het een goed tegengewicht tegen het gehaaste dagelijks leven. Geen harde straffen voor gebruikers. Daar ben ik helemaal voor. En zo uit de hand loopt het niet. Het loopt soms uit de hand door de 'kneuterigheid' van bepaalde mensen, dat klopt, en dan meer door die 'kneuterigheid' dan door het pesten. Maar als die 'kneuterigheid' nodig is om het forum zo intiem en gezellig te maken, dan accepteer ik dat graag :)


De praktijk, het resultaat bewijst dat je ongelijk hebt. Ik heb talloze mensen van autsider zien vertrekken omdat er niet of te traag werd opgetreden tegen pesters en trollen. De softe, trage, besluiteloze heelmeesters maken er keer op keer zeer stinkende wonden in het forum. Illusion was hier op WP in een mum van tijd geband terwijl hij op autsider kans kreeg enorme schade aan te richten. Zo behoor je te modereren op een forum, trollen dienen direct aangepakt te worden. Nederlanders houden idd van de slappe, passieve aanpak of het nu in Srebrenica is of op de Olympische Spelen, je ziet het overal in Nederland. Ik heb er niks mee met die keuze en erger me eraan.

Gezelligheid kan aardig zijn als het op het juiste moment komt, maar met opgelegde gezelligheidsdwang heb ik niks. Terwijl de jongens en mannen van Srebrenica afgeslacht werden, zaten de hollandse militairen waarschijnlijk gezellig een biertje te drinken, een kroket te eten en een kaartje te leggen. :roll:
Ik kan die kop van die Voorhoeve niet meer zien of luchten, nog steeds durft die vent zich op TV te vertonen.



Pug
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 5 Sep 2006
Gender: Male
Posts: 332
Location: Stardusk

16 Aug 2008, 1:02 pm

Rond Illusions vertrok een aantal mensen, en alle, op 1 of 2 na, zijn gewoon weer terug. Dat zij vertrokken had zeker te maken met die traagheid. Maar ligt het in den beginnen aan Illusions of aan de gebruikers? Dat laatste, daarvan ben ik overtuigd. Dat hij hier direct geband zou worden, zoals jij aangeeft, betekent dat juist dit forum bekrompen zou zijn: het hebben van een andere mening, hoe onderbouwd ook, verbieden, is totaal absurd in mijn visie.

Daarnaast is er helemaal geen sprake van een wonde op Autsider. En dat weet je. Mercurius bleef vervelend doen, en heeft ook een life-time ban gekregen, omdat veel gebruikers zich echt ongemakkelijk gingen voelen. Nu merk je er niks meer van dat hij ooit aanwezig was, behalve dat er soms een grapje over wordt gemaakt.

Op een goed forum heb je, zoals op elk forum, tegenslagen, maar juist het feit dat de gebruikers over die tegenslagen groeien, na in mijn ogen correcte, in jouw ogen slechte moderatie, en nog minstens net zo hecht blijven, toont voor mij genoeg aan. En dat er sowieso niets mis is met de moderatie. Anders was een heel grote groep mensen al lang verdwenen.



Daran
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 8 May 2008
Age: 39
Gender: Male
Posts: 868
Location: Mokum, NL, EU

16 Aug 2008, 1:59 pm

Het is een valse voorstelling van zaken om pest- en trolgedrag te bagateliseren als "het slechts hebben van een andere mening". En dat er geen schade zou zijn aangericht bestrijd ik, zo "gewoon" zijn ze niet terug en dat weet jij best. Twee mensen verdwenen vanwege een trol vind ik overigens al een ernstige mislukking van de moderatie. Er hebben bovendien zelfs mensen een nieuw forum opgericht vanwege de slechte handhaving waar wel gewoon gehandhaafd wordt. Ik vind het misselijk om de slachtoffers van pest- en trolgedrag de zwarte piet toe te willen schuiven. Handhaven van normen op forums is de normaalste zaak van de wereld en allerminst bekrompen of absurd.

Hoe dan ook, hier worden de normen beter gehandhaafd en heb ik daarom een plek waar ik me wel veilig kan voelen. :D



Pug
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 5 Sep 2006
Gender: Male
Posts: 332
Location: Stardusk

17 Aug 2008, 1:57 am

Ach, als je veilig belangrijker vindt dan goed, dan ben ik blij voor je ;)



lemon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 27 Aug 2006
Age: 56
Gender: Female
Posts: 4,113
Location: belgium

17 Aug 2008, 2:07 am

ik zou het fijn vinden als julllie je discussie zouden stoppen,
ik denk dat je alles nu wel gezegd hebt
;)



Daran
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 8 May 2008
Age: 39
Gender: Male
Posts: 868
Location: Mokum, NL, EU

17 Aug 2008, 2:08 am

"Goed" is een betrekkelijk begrip. Ik vind het hier prettiger en veiliger en het niveau laat wat mij betreft niets te wensen over hier.

Ik denk ook dat alles nu wel gezegd is. :wink:
Overigens maak ik het liever zelf uit wanneer ik het genoeg vind, dankjewel lemon.



Pug
Deinonychus
Deinonychus

User avatar

Joined: 5 Sep 2006
Gender: Male
Posts: 332
Location: Stardusk

17 Aug 2008, 2:17 am

*snif* nou goed dan.

:P



crackedpleasures
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 13 Oct 2007
Age: 42
Gender: Male
Posts: 1,367
Location: currently Belgium, longing for the Middle East

19 Aug 2008, 1:58 pm

lemon wrote:
crackedpleasures wrote:
Los daarvan: zijn hier eigenlijk nog andere Belgen of ben ik de enige Belg onder de Nederlandstaligen? Heb al meerdere Nederlanders gezien op WP maar nog geen andere Belgen...



ik heb je 2 paginas eerder reeds geantwoord ... ;)


Oops, inderdaad... Was ik al vergeten dat ik dit al eens gevraagd had... Nou, laat me herformuleren: zijn wij dan de enige twee?

Overigens, ben deze week in Istanbul. Ik nam de bus van Besiktas (waar ik verblijf) naar de wijk Taksim waar de meeste shops en pubs zijn. Op de bus hoor ik plots Nederlands spreken met een Vlaams accent. Ik vroeg of de man soms uit Belgie kwam. Bleek ie ook nog eens uit Gent te komen, de stad waar ik ook vandaan kom. De wereld is klein... Loop ik verdorie een Gentenaar tegen het lijf in Istanbul... Hij was er 6 weken voor zijn studies en zou dan teruggaan naar Gent (en ikzelf... tja, terug naar Berlijn dan maar al zou ik hier graag een job vinden, ik woonde vroeger al eens in Istanbul en het is de enige stad waar ik voordien woonde die ik echt mis. En nu ik hier weer ben, is het verlangen om hier weer echt te wonen toch groot... Helaas kampt de stad met hoge werkloosheid en daarnaast zijn werkvisums niet echt eenvoudig te verkrijgen)

In Berlijn had ik het ook eens: soort internationale meeting en plots duiken 5 Belgen op waaronder 2 uit Gent. Weliswaar allen toeristen, ik was de enige die echt geemigreerd was, maar toch best vreemd om in een verre stad plots iemand uit je eigen geboortestad tegen het lijf te lopen.


_________________
Do what Thou wilt shal be the whole of the Law.
Love is the Law, Love under Will. And...
every man and every woman is a star
(excerpt from The Book of the Law - Aleister Crowley)

"Od lo avda tikvateinu" (excerpt from the Israeli hymn)


Daran
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 8 May 2008
Age: 39
Gender: Male
Posts: 868
Location: Mokum, NL, EU

19 Aug 2008, 2:09 pm

Ik heb ook een tijdje in Beshiktas gewoond en gewerkt, maar ben geen Belg. :P



lemon
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 27 Aug 2006
Age: 56
Gender: Female
Posts: 4,113
Location: belgium

19 Aug 2008, 2:56 pm

crackedpleasures wrote:

Oops, inderdaad... Was ik al vergeten dat ik dit al eens gevraagd had... Nou, laat me herformuleren: zijn wij dan de enige twee?



nee er is nog een jongen technicus, jivi
ook uit gent als ik me goed herinner (dat soort dingen vergeet ik altijd)


ik ken wel niet alle mensen die hier op wrongplanet posten natuurlijk ;)
(en mijn geheugen op het gebied van wel of niet belg zijn is helaas niet zo ontwikkeld vrees ik :) )


Quote:
Overigens, ben deze week in Istanbul. Ik nam de bus van Besiktas (waar ik verblijf) naar de wijk Taksim waar de meeste shops en pubs zijn. Op de bus hoor ik plots Nederlands spreken met een Vlaams accent. Ik vroeg of de man soms uit Belgie kwam. Bleek ie ook nog eens uit Gent te komen, de stad waar ik ook vandaan kom. De wereld is klein... Loop ik verdorie een Gentenaar tegen het lijf in Istanbul... Hij was er 6 weken voor zijn studies en zou dan teruggaan naar Gent (en ikzelf... tja, terug naar Berlijn dan maar al zou ik hier graag een job vinden, ik woonde vroeger al eens in Istanbul en het is de enige stad waar ik voordien woonde die ik echt mis. En nu ik hier weer ben, is het verlangen om hier weer echt te wonen toch groot... Helaas kampt de stad met hoge werkloosheid en daarnaast zijn werkvisums niet echt eenvoudig te verkrijgen)


ik heb daar weinig ervaring mee, ben totaal geen reiziger
waar woon je dan nu? (hm dat zul je al wel eens geschreven hebben maar ik ben een zeef wat betreft geografische termen, gelukkig weet ik nog waar ik woon :) )
maar toen ik vorig jaar naar londen ging kwam ik daar, op het moment dat ik nog maar net uit de trein gestapt was, mijn niet zo geliefde prof literatuur tegen :-o ik zei spontaan een goeiedag en een paar zinnen, zomaar automatisch, van het verschieten denk ik. :lol:
gelukkig studeer ik geen literatuur meer (nu STIC, over informatieverwerking en databases)


Quote:
In Berlijn had ik het ook eens: soort internationale meeting en plots duiken 5 Belgen op waaronder 2 uit Gent. Weliswaar allen toeristen, ik was de enige die echt geemigreerd was, maar toch best vreemd om in een verre stad plots iemand uit je eigen geboortestad tegen het lijf te lopen.


wat voor werk deed je daar dan toen?