French members of Wrong Planet (Français membres de WP)

Page 1 of 1 [ 1 post ] 

Quatermass
Veteran
Veteran

User avatar

Joined: 27 Apr 2006
Age: 41
Gender: Male
Posts: 18,779
Location: Right behind you...

02 Apr 2008, 5:30 am

If you'll forgive me for intruding on the language area of Wrong Planet, I want to know something from the members in France.

Perhaps you know of a food critic called Francois Simon, who writes food articles for Le Figaro. I recently heard about his clashes with Gordon Ramsay, the infamous British chef. I am intrigued by Simon (no small feat given my lack of interest in catering) because of his resemblance to the character 'L' from the anime Death Note, in that he is a respected and feared authority, but tends to hide his face (he conducted the interview with his back to the camera).

I was unable to find any articles on the English language version of Wikipedia, and the French Wikipedia only turned up a rather paltry article.

I have also found a book at my local library, and am currently trying to obtain it, by Simon.

But I want to know whether anyone else here knows about him.

I have also posted a French translation below. Please forgive the bad French, as it was done through the Google Translator.

Si vous pardonnez-moi pour empiéter sur le domaine de la langue Wrong Planet, je veux savoir quelque chose de la part des membres en France.

Peut-être que vous connaissez une critique gastronomique s'appelle François Simon, qui écrit des articles pour des aliments Le Figaro. J'ai récemment entendu parler de ses affrontements avec Gordon Ramsay, le tristement célèbre chef britannique. Je suis intrigué par Simon (pas un mince exploit compte tenu de mon manque d'intérêt pour la restauration) à cause de sa ressemblance avec le caractère «L» de l'anime Death Note, dans la mesure où il est une autorité respectée et redoutée, mais a tendance à cacher son visage ( Il a mené l'entretien avec le dos de l'appareil).

J'ai été incapable de trouver des articles sur la version anglaise de Wikipedia, et le français seulement Wikipedia a permis de relever un article plutôt dérisoire.

J'ai également trouvé un livre à ma bibliothèque locale, et suis en train de tenter d'obtenir, par Simon.

Mais je voudrais savoir si quelqu'un d'autre ici sait à son sujet.

S’il vous plaît pardonner le mauvais français, comme cela a été fait dans le cadre du Google Translator.


_________________
(No longer a mod)

On sabbatical...