Hallo andere mensen die de Nederlandse taal beheersen.
Mijn naam is Bas, rond mijn 10e levensjaar is de diagnose ADHD gesteld (nadat mijn ouders 7 jaar lang allerlei onderzoeken hebben laten doen), ik ben daarvoor tot mijn 14e in behandeling voor geweest bij een psychiatrische instelling inclusief medicatie: Ritaline (Methylfenidaat).
Wegens aanhoudende problematiek op werk en sociaal-emotioneel gebied, heb ik medio augustus 2009 (net voor mijn 30e verjaardag) hulp gezocht om mij in eerste instantie te begeleiden in mijn dagelijkse bezigheden en vooral beslommeringen. Ik had altijd al het vermoeden dat ADHD niet het stempeltje is wat bij mij past, althans, niet het enige stempeltje, voor de onderzoeken (opnieuw) begonnen, heb ik, door objectief naar mijn gedragskenmerken te kijken, weten te ontdekken dat Asperger Syndroom meer passend is.
Na vele vragenlijsten, gesprekken en testen is in december diezelfde diagnose gesteld, echter staat ADHD er tussen haakjes achter, maarja Aspergers zijn soms ook druk
Dit is het nu zo'n beetje, als jullie nog iets van me willen weten mogen jullie dat vragen.