Page 19 of 31 [ 488 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 31  Next

amoebe
Butterfly
Butterfly

11 Jun 2010, 5:22 am

IamTheWalrus wrote:
ik vind eigenlijk autsider gezelliger, ik dacht vroeger dat ik zo goed was in Engels
maar ik heb eigenlijk al moeite om me uit te drukken in het Nederlands laat staan in het Engels
ik heb nog nooit zoveel aanvaringen in korte tijd gehad als hier :lol:

Ja, dat vind ik ook lastig, ik spreek en schrijf op het werk wel veel Engels, maar dat is toch is toch heel anders dan duidelijk en genuanceerd iets beschrijven wat je bijvoorbeeld moeilijk vindt in het leven en waarom.

Na drie jaar Autsider heb ik het daar wel een beetje gezien. Wat me soms ergerde is een wat negatieve en vooral passieve houding die nogal wat mensen er aannemen. Daaraan kan ik me niet echt optrekken als ik er zelf eens wat doorheen zit.

Op dit forum zie ik op dat punt wel verschil. Ik heb ook de indruk dat de gemiddelde forummer hier actiever is en bijvoorbeeld vaker zelf in het eigen inkomen voorziet en daarin dan ook weer creatiever is, in elk geval minder afwachtend en passief. Dit zal ook te maken hebben met verschillen tussen de VS en Nederland. De VS kent een minder groot sociaal vangnet. De VS slaat hierin naar mijn mening wel wat door, maar 'wij' slaan m.i soms wat door naar de andere kant. Je kunt ook té voorzichtig omspringen met mensen die 'anders' zijn. Ik denk niet dat mensen daar uiteindelijk happy van worden. Ik heb een beetje de indruk dat op Autsider gevolgen zichtbaar zijn van onze handicap, maar óók die van het veelvuldig afrangeren van mensen naar een zijspoor. Ik zou er volslagen depressief van worden... :wink:

IamTheWalrus
Deinonychus
Deinonychus

11 Jun 2010, 6:14 am

amoebe wrote:
IamTheWalrus wrote:
ik vind eigenlijk autsider gezelliger, ik dacht vroeger dat ik zo goed was in Engels
maar ik heb eigenlijk al moeite om me uit te drukken in het Nederlands laat staan in het Engels
ik heb nog nooit zoveel aanvaringen in korte tijd gehad als hier :lol:

Ja, dat vind ik ook lastig, ik spreek en schrijf op het werk wel veel Engels, maar dat is toch is toch heel anders dan duidelijk en genuanceerd iets beschrijven wat je bijvoorbeeld moeilijk vindt in het leven en waarom.

Na drie jaar Autsider heb ik het daar wel een beetje gezien. Wat me soms ergerde is een wat negatieve en vooral passieve houding die nogal wat mensen er aannemen. Daaraan kan ik me niet echt optrekken als ik er zelf eens wat doorheen zit.

Op dit forum zie ik op dat punt wel verschil. Ik heb ook de indruk dat de gemiddelde forummer hier actiever is en bijvoorbeeld vaker zelf in het eigen inkomen voorziet en daarin dan ook weer creatiever is, in elk geval minder afwachtend en passief. Dit zal ook te maken hebben met verschillen tussen de VS en Nederland. De VS kent een minder groot sociaal vangnet. De VS slaat hierin naar mijn mening wel wat door, maar 'wij' slaan m.i soms wat door naar de andere kant. Je kunt ook té voorzichtig omspringen met mensen die 'anders' zijn. Ik denk niet dat mensen daar uiteindelijk happy van worden. Ik heb een beetje de indruk dat op Autsider gevolgen zichtbaar zijn van onze handicap, maar óók die van het veelvuldig afrangeren van mensen naar een zijspoor. Ik zou er volslagen depressief van worden... :wink:

op autsider zijn ook veel minder aspies en meer mensen met ass die een lagere intelligentie hebben dat scheelt

maar ik wordt hier soms ook niet goed van de zoveelste stupide topic

ik ken autsider niet genoeg om er veel over te zeggen en misschien ben ik zelf ook wel enorm passief

maar ik heb wel gewerkt en wil ook weer betaald werk hebben ik ben geen hang-WAJONGere :lol:

Asterisp
Veteran
Veteran

11 Jun 2010, 12:10 pm

amoebe wrote:

Zelf heb ik er soms ook wel moeite mee om de goede woorden te vinden, maar er is maar EEN manier om beter te worden en dat is oefening. Ik lees tegenwoordig ook veel Engelse boeken en kijk series met Engelse ondertiteling, om dan ook de geschreven woorden beter te leren.

Nuances is ook cultuur-gebonden. Ik druk me in het Engels veel minder scherp uit dan in het Nederlands, maar ik heb toch wel eens mensen op de kast gekregen :oops: (ik ben al eens uitgemaakt voor 'evil aspie'). Ik heb dus ook al eens wat posten extra moeten doen om mezelf te verduidelijken.

Quote:

Op dit forum zie ik op dat punt wel verschil. Ik heb ook de indruk dat de gemiddelde forummer hier actiever is en bijvoorbeeld vaker zelf in het eigen inkomen voorziet en daarin dan ook weer creatiever is, in elk geval minder afwachtend en passief. Dit zal ook te maken hebben met verschillen tussen de VS en Nederland.

Dat is ook een reden waarom ik hier graag rondhang. Autsider heeft heel veel waardevolle topics, maar het past minder goed bij mijn situatie. De perikelen die je hebt op het werk zijn hier toch beter te bespreken. Voor WAjong ben ik net niet 'gehandicapt' genoeg, dus ook geen uitgebreid vangnet voor mij. Dat maakt mijn inzet toch wat groter, anders had ik nu niet deze baan en positie gehad (hoewel ik soms heel graag het bijltje er bij neer wil gooien).

Scientist
Veteran
Veteran

11 Jun 2010, 7:48 pm

Ik vind het hier gezelliger en interessanter. Ik hang dan ook meer hier rond (dan op AutSider).

Interests: science, experimental psychology, psychophysics, music (listening and playing (guitar)) and visual arts

Don't focus on your weaknesses, focus on your strengths

IamTheWalrus
Deinonychus
Deinonychus

12 Jun 2010, 8:12 am

Ik vind autsider momenteel interessanter. Maar met Wrong Planet is niets mis hoor. Pfff ik heb alleen de laatste tijd al moeite om in mijn eigen taal te communiceren, laat staan in het Engels.

Basperger
Pileated woodpecker
Pileated woodpecker

12 Jun 2010, 5:34 pm

Ik heb wel een account bij autsider, maar ik bezoek en post weinig, hier heb je een veel breder publiek en meer ervaringsdeskundigen die wat meer kennis van zaken hebben dan bij de topics die ik bij autsider heb bekeken.

Rainbow68
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

29 Oct 2010, 1:11 pm

Hah, sinds het Autsider forum er een paar dagen uit ligt dacht ik hier wat meer Nederlandse activiteit te zien, maar nee.... :?:

linda2
Emu Egg
Emu Egg

30 Oct 2010, 2:17 pm

Rainbow68 wrote:
Hah, sinds het Autsider forum er een paar dagen uit ligt dacht ik hier wat meer Nederlandse activiteit te zien, maar nee.... :?:

Hi, hi, toch maar hier ingelogd...

Al ben ik niet Nederlands maar Vlaams...

En dan zie ik dat Amoebe hier ook rondhangt / hing...

Pfff, heb ik nog eens tijd voor Autsider, ligt dat eruit...

Rainbow68
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

30 Oct 2010, 2:33 pm

:LOL: :lol: :lol:

Amoebe lijkt zowel daar als hier verdwenen.
I guess he rolled into real life. :wink:
Ik mis hem wel, net als sommige anderen die vertrokken zijn sinds ik daar een jaar geleden arriveerde..
Aan de andere kant zie ik mezelf ook wel weer een keer verdwijnen hier of daar.
Zo is het eigenlijk altijd al geweest.

RobBAutsider
Blue Jay
Blue Jay

02 Nov 2010, 7:10 pm

Hallo,

Ik kom hier ook even wat rondkijken aangezien Autsider even op z'n kont ligt.
Ik vind het wel erg druk hier, niet alleen het aantal topics maar ook de vormgeving.

Overigens: op Autsider is mijn naam gewoon RobB maar die was al bezet op dit forum.

Asterisp
Veteran
Veteran

03 Nov 2010, 3:36 pm

Hoi Rob,

welkom hier.

Ja het forum is wat groter hier en ook wat onrustiger.
Iets wat met Adblock Plus deels is te verhelpen, alle vervelende avatars blokkeer ik gewoon.

En qua hoeveelheid topics hou ik het beperkt. Ik hang vaak rond in de sectie "Work and finding a job" of "General autism discussions". Soms volg ik ook de techniek dat ik alleen de eerste (twee) bladzijde(n) van de Active topics pak. Alles willen lezen lukt toch niet en alles komt toch na een tijdje toch wel weer voorbij.

IamTheWalrus
Deinonychus
Deinonychus

30 Dec 2010, 3:31 pm

Hoi RobB

Een verlaat welkom van een bijzonder trage walrus.... :oops:

lemon
Veteran
Veteran

04 Feb 2011, 5:09 pm

IamTheWalrus wrote:
ah nog meer autsiders behalve scientist? :)

Je kan mij niet echt een autsider noemen want ik ben er nog maar net bij,
het lijkt me er best gezellig, wel veel kleinschaliger dan hier natuurlijk,
ik ken er ook nog niet zoveel mensen, maar ik ga eigenlijk niet echt voor de mensen naar een forum ( :roll: )
maar voor de interessante onderwerpen

supra_chiasma
Tufted Titmouse
Tufted Titmouse

18 Feb 2011, 3:28 am

Ik ben ook Nederlands (Almere) :lol:

Erminea
Veteran
Veteran

19 Feb 2011, 3:37 pm

Welkom, Supra Chiasma. En ooh, welkom geheten ook.. al de andere Nederlandse taal-delers die ik vergeten ben te.... Bij deze dan.. Welkom te hier, luitjes..

Walter
Velociraptor
Velociraptor

20 Feb 2011, 5:40 am

Erminea wrote:
Welkom, Supra Chiasma. En ooh, welkom geheten ook.. al de andere Nederlandse taal-delers die ik vergeten ben te.... Bij deze dan.. Welkom te hier, luitjes..

Dankje en idem ditto :)