amoebe wrote:
Ja, dat vind ik ook lastig, ik spreek en schrijf op het werk wel veel Engels, maar dat is toch is toch heel anders dan duidelijk en genuanceerd iets beschrijven wat je bijvoorbeeld moeilijk vindt in het leven en waarom.
Zelf heb ik er soms ook wel moeite mee om de goede woorden te vinden, maar er is maar EEN manier om beter te worden en dat is oefening. Ik lees tegenwoordig ook veel Engelse boeken en kijk series met Engelse ondertiteling, om dan ook de geschreven woorden beter te leren.
Nuances is ook cultuur-gebonden. Ik druk me in het Engels veel minder scherp uit dan in het Nederlands, maar ik heb toch wel eens mensen op de kast gekregen

(ik ben al eens uitgemaakt voor 'evil aspie'). Ik heb dus ook al eens wat posten extra moeten doen om mezelf te verduidelijken.
Quote:
Na drie jaar Autsider heb ik het daar wel een beetje gezien. Wat me soms ergerde is een wat negatieve en vooral passieve houding die nogal wat mensen er aannemen. Daaraan kan ik me niet echt optrekken als ik er zelf eens wat doorheen zit.
Op dit forum zie ik op dat punt wel verschil. Ik heb ook de indruk dat de gemiddelde forummer hier actiever is en bijvoorbeeld vaker zelf in het eigen inkomen voorziet en daarin dan ook weer creatiever is, in elk geval minder afwachtend en passief. Dit zal ook te maken hebben met verschillen tussen de VS en Nederland.
Dat is ook een reden waarom ik hier graag rondhang. Autsider heeft heel veel waardevolle topics, maar het past minder goed bij mijn situatie. De perikelen die je hebt op het werk zijn hier toch beter te bespreken. Voor WAjong ben ik net niet 'gehandicapt' genoeg, dus ook geen uitgebreid vangnet voor mij. Dat maakt mijn inzet toch wat groter, anders had ik nu niet deze baan en positie gehad (hoewel ik soms heel graag het bijltje er bij neer wil gooien).